Hawk100
Aktiv medlem
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Nej!!!!!Glisseur sa:Vi har försökt, både med Skiers och andra, men det är så satans svårt att förklara så kortfattat som man måste göra i tryckt media så det blir mest bara tårta av hela grejen. Mycket enklare att göra på webben i så fall där man kan visa samtidigt som man pratar.Mountain_Man sa:@Glisseur
Jag läser numera långt ifrån alla nummer av Åka Skidor, så jag kan ha missat det. Men nog borde väl ÅS kunna ägna några sidor i varje nummer åt skidteknik? Jag vet att det varit någon sida då och då under årens lopp men jag har inte uppfattat någon kontinuerlighet eller strategi i frågan. Kanske skulle Skiers kunna bidra (och jag är fortfarande inte ironisk).
Snälla!!! INTE teknikundervisning i skriftlig form i ÅS!!!!
Ni har ju försökt några gånger och det blir helt enkelt bara värdelöst!!!
Trots att jag jobbat som skidinstruktör i 4-5 år och nu har ett jobb där jag både läser och skriver en del tekniska dokument så är det i stort sett omöjligt att förstå vad det är ni försöker förmedla när jag läser skidtekniktipsen i ÅS!
Håll er till de resereportage och inspirerande skidbilder samt några roliga krönikor då o då som ni är så bra på och lämna tekniktipsen till skidlärarna, coacherna och de här sherifferna som tråden handlar om.