Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?

Glisseur sa:
Mountain_Man sa:
@Glisseur
Jag läser numera långt ifrån alla nummer av Åka Skidor, så jag kan ha missat det. Men nog borde väl ÅS kunna ägna några sidor i varje nummer åt skidteknik? Jag vet att det varit någon sida då och då under årens lopp men jag har inte uppfattat någon kontinuerlighet eller strategi i frågan. Kanske skulle Skiers kunna bidra (och jag är fortfarande inte ironisk).
Vi har försökt, både med Skiers och andra, men det är så satans svårt att förklara så kortfattat som man måste göra i tryckt media så det blir mest bara tårta av hela grejen. Mycket enklare att göra på webben i så fall där man kan visa samtidigt som man pratar.
Nej!!!!!
Snälla!!! INTE teknikundervisning i skriftlig form i ÅS!!!!
Ni har ju försökt några gånger och det blir helt enkelt bara värdelöst!!!
Trots att jag jobbat som skidinstruktör i 4-5 år och nu har ett jobb där jag både läser och skriver en del tekniska dokument så är det i stort sett omöjligt att förstå vad det är ni försöker förmedla när jag läser skidtekniktipsen i ÅS!
Håll er till de resereportage och inspirerande skidbilder samt några roliga krönikor då o då som ni är så bra på och lämna tekniktipsen till skidlärarna, coacherna och de här sherifferna som tråden handlar om.

@Hawk100
I utkanten av ämnet ... menar du att specifikt ÅS har varit usla i sin presentation av tekniktips eller att det överhuvudtaget inte går att göra på ett bra sätt med bild och text?

/MM

Mountain_Man sa:
@Hawk100
I utkanten av ämnet ... menar du att specifikt ÅS har varit usla i sin presentation av tekniktips eller att det överhuvudtaget inte går att göra på ett bra sätt med bild och text?

/MM
Jag hoppar in i denna tangent och hävdar att en av anledningarna till att just så mycket golfinstruktioner syns i tidningarna är för att golfinstruktioner är så otroligt dåligt att presentera på just det viset. Det är alltså ett dolt sätt att förstöra/bromsa människors tekniska utveckling för att kunna fortsätta ge dem dåliga instruktioner.

Samma sak skulle gälla för skidinstruktioner, har man inte sett personen själv i verkligheten bör man inte heller ge några former av generella tips, massor av golfens utövare är helt förstörda av alla dessa "välvilliga tips" precis som alla de där som "hjälptes" av alla dessa dieter kvälls och damtidningar har gillat att "tipsa" om.

On topic förstår jag inte hur detta koncept ska fungera då människor som har 120k extra tillgängligt för hobbyintressen inte är unga, finns det ett intresse att helt plötsligt bli bättre som +30år inom skidåkningen i sverige? Den generationen är ju uppvuxen med volvokombis och sportlov i sälen?
Men det kanske är just att det kostar 120k som är grejen? Som en skrytgrej, veblen good, 120k för nån som köper en Hublot/Panerai för de pengarna och nån sportbil varje år är ju småpengar och att då kunna knäcka de andra med att skidveckan var så mkt dyrare och mer speciell med sektbuzzwords är väl lätt värt det.

Btw jag har tagit skidlektioner på eget initativ, men det var iofs ett tag sen, men sen har jag alltid varit lite udda och obekymrad om vad andra tycker.

Nu är de igång och bombar med annonser på Facebook/instagram (algoritmerna anser väl att jag tillhör målgruppen)

De lockar med ”Try out” halvdag för 4500kr eller varför inte en tvådagars för 14 lax 🤑

Skrollar runt bland flosklerna på deras sida och hittar ”member stories”; ser sluskmäklaren i staden där jag bor, sitter och brer ut som om hur fantastiskt detta är 🤦

Om man tillhör den här målgruppen (dvs man är svinrik) har man kanske inte självklart vanliga skidpolare..? Och i den här målgruppen tror jag att man jämför sin status på alla plan. Då kanske det helt enkelt är skönare att betala för sitt skidsällskap så rollerna är tydliga..?

Fascinerande, osmakligt och ett tecken på en tragisk samhällsutveckling.
Jag kan inte heller låta bli att undra hur det känns att vara ”mentor” åt de här människorna och ta dessa priser..

Nu är de igång och bombar med annonser på Facebook/instagram (algoritmerna anser väl att jag tillhör målgruppen)

Om man tillhör den här målgruppen (dvs man är svinrik)
Tänk den som ändå fick ta del av reklam för rika…. I mitt flöde är det Temu , wish och andra sidor med produkter med två veckors hållbarhet. Och nå jädrans bärremmar till skidor, överallt hela tiden.
Men det är lotten man dragit som enkel lärare.

Tänk den som ändå fick ta del av reklam för rika…. I mitt flöde är det Temu , wish och andra sidor med produkter med två veckors hållbarhet. Och nå jädrans bärremmar till skidor, överallt hela tiden.
Men det är lotten man dragit som enkel lärare.
Ursäkta mitt syftningsfel magistern! 😂
(Tack och lov har algoritmerna inte koll på mitt bankkonto)

De lockar med ”Try out” halvdag för 4500kr eller varför inte en tvådagars för 14 lax 🤑

Skrollar runt bland flosklerna på deras sida och hittar ”member stories”; ser sluskmäklaren i staden där jag bor, sitter och brer ut som om hur fantastiskt detta är 🤦

Om man tillhör den här målgruppen (dvs man är svinrik) har man kanske inte självklart vanliga skidpolare..? Och i den här målgruppen tror jag att man jämför sin status på alla plan. Då kanske det helt enkelt är skönare att betala för sitt skidsällskap så rollerna är tydliga..?

Fascinerande, osmakligt och ett tecken på en tragisk samhällsutveckling.
Jag kan inte heller låta bli att undra hur det känns att vara ”mentor” åt de här människorna och ta dessa priser..
Intressant att de nu åtminstone börjat gå ut med vad det kostar, tidigare var det ett jäkla hysjande om det. Men vad jag förstår på folk med insikt i verksamheten är den aggressiva marknadsföringen ett resultat av att det inte är så lätt att ragga nya kunder, sannolikt pga prisbilden. När det var nytt och coolt var det ju ingen reklam alls i princip.

Tillbaka
Topp