straightlinegunde11
Medlem
Skifix Big Air #2 14/3 i Storklinten!
fan va sweeeeeeeet! :D:D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!! ;bKaILe sa:fan jag som hoppades få se hoppet innan man lägger sig men nu orkar jag inte vänta längre :P
Nej nej absolut inte! bara att komma!kaal sa:bidrar med lite foto då också, om jag inte blir nermejjad för att jag inte är local vill säga.
grattis felix till din första vinst<3felix sa:Jag kom på prispallen, högst upp... :D
för bästa krash haha
Var ioförsig inte så många rejäla krasher idag, alla körde bra!
kaal sa:Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?
Ja nu måste jag fan förklara för er=) hehe!Ohm1e sa:kaal sa:Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?
Ahaa ... kändes konstigt..J-rockner sa:Ja nu måste jag fan förklara för er=) hehe!Ohm1e sa:kaal sa:Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?
Nu är det så att det system vi dömde efter är lite skevt tycker jag ärligt talat.
Vi dömde efter 3 olika kategorier. Wow, svårighetsgrad och landning. Högsta poäng man kan ge är 30. Altså 10 på varje kategori. Genom att tex göra en dubbelflip som ingen annan gör och som står ut väldigt mycket och ser allmänt sjuk ut så blir det förmodligen ett högt poäng på Wow. Det kan vara även rätt svårt att göra och då blir det högt på svårighets, kategorien. Genom att göra något riktigt "WOW" och svårt och få top betyg på båda dem så kommer man upp runt 20 poäng. Idag låg snittet runt 20 för alla åkare. Altså genom att göra något Wow och svårt så räcker det till final och även som idag. Pallplats.
Jag tycker själv om man kraschar så ska det bli 0 poäng på hela tricket. Men nu var det inte så i detta upplägg. Dom förklarade ju faktiskt under första åkarmötet att vi bedömde över 3 kategorier. Som var oberoende av varandra.
jeow men beror väl på bedömningstekniken...Erik sa:Får väl hålla med om att domarbesluten var lite skumma i vissa fall.
Tycker ändå att landningspoängen ska vara så pass viktiga att det ändå inte ska gå att komma tvåa utan att sätta ett trick. Nu är ju poängen satta och allt sånt, inte mycket att göra åt det men men.J-rockner sa:Ja nu måste jag fan förklara för er=) hehe!Ohm1e sa:kaal sa:Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?
Nu är det så att det system vi dömde efter är lite skevt tycker jag ärligt talat.
Vi dömde efter 3 olika kategorier. Wow, svårighetsgrad och landning. Högsta poäng man kan ge är 30. Altså 10 på varje kategori. Genom att tex göra en dubbelflip som ingen annan gör och som står ut väldigt mycket och ser allmänt sjuk ut så blir det förmodligen ett högt poäng på Wow. Det kan vara även rätt svårt att göra och då blir det högt på svårighets, kategorien. Genom att göra något riktigt "WOW" och svårt och få top betyg på båda dem så kommer man upp runt 20 poäng. Idag låg snittet runt 20 för alla åkare. Altså genom att göra något Wow och svårt så räcker det till final och även som idag. Pallplats.
Jag tycker själv om man kraschar så ska det bli 0 poäng på hela tricket. Men nu var det inte så i detta upplägg. Dom förklarade ju faktiskt under första åkarmötet att vi bedömde över 3 kategorier. Som var oberoende av varandra.
Already done that (;Hogizz sa:Ang. domarbesluten.
Dont hate the player, hate the game
Klaga på Storklinten/Skifix och inte domarna.
Det kan ju vara så att om det är gratis att delta så vill varenda jäkel vara med, och då blir det för många?felix sa:Något jag däremot lackar lite på är hur dyrt det var att delta, 150kr + liftkort = 300kr.
Vars gick de pengarna egentligen? Var inte priserna sponsrade av Ski-Fix? T,ex presentkort där m,m.
Tröjnummerena gick ju upp mot 60 men antar att inte så många deltog?
Men även om vi säger 50 så blir det 7500kr och det här var bara en av tre tävlingar.
Är pistmaskinen så dyr att driva, eller drog högtalarna mycket el? :P
Kanske är det en fin prispott till vinnaren av finalen som väntar?
Tycker hur som helst det är riktigt dåligt att en tävling som Ski-Fix håller i eller sponsrar ska kosta så mycket att vara med på. För mig som dessutom bara var med för skojsskull och redan innan visste med 100% att jag inte ens skulle gå till final känns det nästan som att man pröjsat 150kr för två hopp.
Tror jag inte då! Man kan fortfarande sänka priset rejält...Erik sa:Det kan ju vara så att om det är gratis att delta så vill varenda jäkel vara med, och då blir det för många?felix sa:Något jag däremot lackar lite på är hur dyrt det var att delta, 150kr + liftkort = 300kr.
Vars gick de pengarna egentligen? Var inte priserna sponsrade av Ski-Fix? T,ex presentkort där m,m.
Tröjnummerena gick ju upp mot 60 men antar att inte så många deltog?
Men även om vi säger 50 så blir det 7500kr och det här var bara en av tre tävlingar.
Är pistmaskinen så dyr att driva, eller drog högtalarna mycket el? :P
Kanske är det en fin prispott till vinnaren av finalen som väntar?
Tycker hur som helst det är riktigt dåligt att en tävling som Ski-Fix håller i eller sponsrar ska kosta så mycket att vara med på. För mig som dessutom bara var med för skojsskull och redan innan visste med 100% att jag inte ens skulle gå till final känns det nästan som att man pröjsat 150kr för två hopp.
Haha så är det nog!kaal sa:skifix måste ju ha lite pengar att sponsra med, duuuuh!
...