Skifix Big Air #2 14/3 i Storklinten!

fan jag som hoppades få se hoppet innan man lägger sig men nu orkar jag inte vänta längre :P

fyfan vilket hopp! ser framimot att hoppa de! :D

davids sw 10 ser jag om och om igen tills jag somnar!

Helvittes vad stort!
Du har inge film på det lilla hoppet, det som jag och kidsen kommer köra? Skämståsido men vafan det där var ju huge! Kommer nog inte våga några switch snurrar i det där haha!

hoppet verkade grymt chill, viktigt att det är snyggt också =)

bidrar med lite foto då också, om jag inte blir nermejjad för att jag inte är local vill säga.

Kommer bli såå grymm tävling i detta hopp alltså!! :)

Fast för min del i det lilla + vid sidan om för att fota ;D

HEJJA FET D FÖR I ÖVRIGT, SWITCH 10!

Yeah! Hopppet såg redigt härligt ut!

Synd bara att man inte kan åka!! Men jag vågar inte riskera att bli fyrkant så jag kommer ändå och kikar eller ja vad de nu blir hehe!

Vad är grejen med flytväst, får man ha det på sig när man hoppar?

Kevin Holmbom vann senior klassen
Jonas Ruthnerg vann junior klassen

grattis till dom

fett satsat av alla idag!

grattis till alla som kom på prispallen! :D

Jag kom på prispallen, högst upp... :D

för bästa krash haha
Var ioförsig inte så många rejäla krasher idag, alla körde bra!

Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?

Ohm1e sa:
kaal sa:
Nu måste jag fan klaga lite på domarna. Hur kan en som kraschar mer eller mindre varenda hopp komma tvåa?
Ja nu måste jag fan förklara för er=) hehe!

Nu är det så att det system vi dömde efter är lite skevt tycker jag ärligt talat.

Vi dömde efter 3 olika kategorier. Wow, svårighetsgrad och landning. Högsta poäng man kan ge är 30. Altså 10 på varje kategori. Genom att tex göra en dubbelflip som ingen annan gör och som står ut väldigt mycket och ser allmänt sjuk ut så blir det förmodligen ett högt poäng på Wow. Det kan vara även rätt svårt att göra och då blir det högt på svårighets, kategorien. Genom att göra något riktigt "WOW" och svårt och få top betyg på båda dem så kommer man upp runt 20 poäng. Idag låg snittet runt 20 för alla åkare. Altså genom att göra något Wow och svårt så räcker det till final och även som idag. Pallplats.

Jag tycker själv om man kraschar så ska det bli 0 poäng på hela tricket. Men nu var det inte så i detta upplägg. Dom förklarade ju faktiskt under första åkarmötet att vi bedömde över 3 kategorier. Som var oberoende av varandra.

J-rockner sa:
Ohm1e sa:
kaal sa:

Nu är det så att det system vi dömde efter är lite skevt tycker jag ärligt talat.

Vi dömde efter 3 olika kategorier. Wow, svårighetsgrad och landning. Högsta poäng man kan ge är 30. Altså 10 på varje kategori. Genom att tex göra en dubbelflip som ingen annan gör och som står ut väldigt mycket och ser allmänt sjuk ut så blir det förmodligen ett högt poäng på Wow. Det kan vara även rätt svårt att göra och då blir det högt på svårighets, kategorien. Genom att göra något riktigt "WOW" och svårt och få top betyg på båda dem så kommer man upp runt 20 poäng. Idag låg snittet runt 20 för alla åkare. Altså genom att göra något Wow och svårt så räcker det till final och även som idag. Pallplats.

Jag tycker själv om man kraschar så ska det bli 0 poäng på hela tricket. Men nu var det inte så i detta upplägg. Dom förklarade ju faktiskt under första åkarmötet att vi bedömde över 3 kategorier. Som var oberoende av varandra.
Ahaa ... kändes konstigt..
ja menar som, inom tävlingar brukar ju landningen vara så hår-fin!,.

Nu kändes de mest akrobatiskt bara? eller nå?,
typ som "den som slänger de värsta och kan göra mest volter i luften vinner"

^^Joo jag vet. Hoppet borde ju bli 0 poäng om man kraschar. Tycker jag. Men systemet var/är som det är och det är bara gilla läget!

Genom det systemet vi dömde med idag så kan man vinna utan att sätta landningen. Konstigt men sant!

:)

Får väl hålla med om att domarbesluten var lite skumma i vissa fall.

J-rockner sa:
Ohm1e sa:
kaal sa:

Tycker ändå att landningspoängen ska vara så pass viktiga att det ändå inte ska gå att komma tvåa utan att sätta ett trick. Nu är ju poängen satta och allt sånt, inte mycket att göra åt det men men.

Vilka slåss i finalen förresten?

Om jag ska vara ärlig. Klaga på systemet, inte på domarna ; )Hehe nämen

Visst är det möjligt att vi dömt konstigt fast det var konstigt upplägg så det var lätt att det blev fel. Sad but true!

I skidor herrar seniorer är det väl Linus Thornberg, Tom Boström, Jag och kanske Emil Öhman med tanke på att jag redan hade kvalificerat mig till finalen,. Dock så kommer det delas ut endel wildcards, hörde någonstans att det skulle vara 4,5 stycken så kallade wildcards :)

fyra och en halv wildcards! Nää jag driver bara, ska bli kul att se vem som vinner! Kanske kommer dit och hänger när det är dags :)

Ang. domarbesluten.

Dont hate the player, hate the game
Klaga på Storklinten/Skifix och inte domarna.

Något jag däremot lackar lite på är hur dyrt det var att delta, 150kr + liftkort = 300kr.
Vars gick de pengarna egentligen? Var inte priserna sponsrade av Ski-Fix? T,ex presentkort där m,m.

Tröjnummerena gick ju upp mot 60 men antar att inte så många deltog?
Men även om vi säger 50 så blir det 7500kr och det här var bara en av tre tävlingar.

Är pistmaskinen så dyr att driva, eller drog högtalarna mycket el? :P
Kanske är det en fin prispott till vinnaren av finalen som väntar?

Tycker hur som helst det är riktigt dåligt att en tävling som Ski-Fix håller i eller sponsrar ska kosta så mycket att vara med på. För mig som dessutom bara var med för skojsskull och redan innan visste med 100% att jag inte ens skulle gå till final känns det nästan som att man pröjsat 150kr för två hopp.

felix sa:
Något jag däremot lackar lite på är hur dyrt det var att delta, 150kr + liftkort = 300kr.
Vars gick de pengarna egentligen? Var inte priserna sponsrade av Ski-Fix? T,ex presentkort där m,m.

Men även om vi säger 50 så blir det 7500kr och det här var bara en av tre tävlingar.

Tycker hur som helst det är riktigt dåligt att en tävling som Ski-Fix håller i eller sponsrar ska kosta så mycket att vara med på. För mig som dessutom bara var med för skojsskull och redan innan visste med 100% att jag inte ens skulle gå till final känns det nästan som att man pröjsat 150kr för två hopp.
Det kan ju vara så att om det är gratis att delta så vill varenda jäkel vara med, och då blir det för många?

Erik sa:
felix sa:

Det kan ju vara så att om det är gratis att delta så vill varenda jäkel vara med, och då blir det för många?
Tror jag inte då! Man kan fortfarande sänka priset rejält...

kaal sa:
skifix måste ju ha lite pengar att sponsra med, duuuuh!

...
Haha så är det nog! ;)

Tillbaka
Topp