skillnad på tjej jacka o kill jacka?

LANDING

Ny medlem
tjaba!
det e så att jag har hittat en as najs tjej jacka i strl medium men ja vet inte om den passar mej som e 175 cm lång ?
ja vill ju lixom ha en ganska så stor jacka :/
vad tror ni? :/
TIPSA GÄRNA OM FLERA JACKOR I 1000KR SERIEN !
hare bäst // crippa

VEt tyvärr inte något svar på din fråga men Everest har snygga, stilrena jackor i 1000kr klassen på Stadium. Om du har punga ut lite mer uppmot 1700kr finns det jäävligt snygga burton-jackor.

tjejjackor är mer figursydda med smalare midja än killjackor... kommer inte att se så stor ut jämfört med en killjacka... det garanterar jag

Dam jackor är oftast "figur-sydda". Det vill säga att de är lite smalare i midjan
och något större kring bröstet. Men passar den så spelar det ingen roll..

/G

men det kanske är en shemale-jacka för provmänniskan såg ut att ha skägg.. Köp L annars om du oroar dig för att den är för liten. Då har du lite att växa i också.

Trodde midjan var där brallorna satt och jag har inte mina på magen iallafall, de får stå för dig, snarare runt höfterna. Kort sagt tjejjackorna är bredare längst ner för att gå över tjejernas rövar. I många fall iaf.

Normalt sett så är den största skillnaden mellan dam & herr -modeller, omkretsen precis under ärmarna. Det
vill säga strax ovanför bröstet. Omkretsen är större på herrmodellen. Annars brukar jackorna vara ganska
snarlika i konstruktion. Naturligtvis så skiljer sig detta sig från märke till märke. Om jackan sitter soft är det
väl inget att knussla om, slå till bara!

Jobbar lite till & från i en butik och får ofta rekommendera tjejmodeller till killar som är lite mindre till
växten. Detta för att jackan ska sitta så nice som möjligt. Också induviduellt!

Steff

En annan skillnad är att killjackor ofta är längre i ärmarna, så om du är en smal kille som vill ha tjejjacka, kolla så inte ärmarna blir för korta.

Det är inte samma jacka på bilderna. Iaf så är den nedersta länken en bild på killmodellen. Den jackan finns ju i både tjej- och killmodell...
Sen brukar som sagt var killmodellerna ha längre armar, och också själva jackan brukar vara lite längre.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp