Skillnad på tjej och kill skidor?

ANordvall

Ny medlem
Hej , har kollat på ett par Line Shadow / tjejmodell 06/07 - är det någon skillnad på kill och tjejskidor , tänkte för Shadow var lite snyggare än dom andra . Någon som vet? Är ju kille ifall ni undrade :P

Tjejskidor borde ju vara lite mjukare eftersom en tjej som är lika lång som en kille oftast väger lite mindre. Men det är bara en teori jag har... Har oxå undrat samma sak ett tag.

Aja , mjuka skidor är sköna i park , som jag kommer åka , eller blir ju en del offpist och puder också men , . mest park. Ah bara dom inte blir för mjuka !

enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig

Eevez sa:
enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig
vad menar du? menar du att tjejskidor är gjorda så att dom ska funka att åka på med bakvikt? detta låter mycket konstigt. jag tror/hoppas att tjejer kan åka med en korrekt anpassad position. så svårt är det inte.

jag skulle nog vilja säga tvärt om. att tjejer har lättare för att va mer framåtlutade pga att dom oftast har större vadmuskler och på så vis blir underbenet mer framåtlutande i pjäxan. detta är bara en teori. rätta mig gärna om jag har fel. jag har sett flera tjejer åka med sk. toelift, en platta under tårna för att luta pjäxan mer bakåt och på så sätt få en bättre position.

så kallade tjejskidor är kortare, några få gram lättare och mjukare. de gånger jag testat tjejskidor har varit tråkiga och jag har flera gånger trampat igen om dem. och ja, jag är tjej...

JockeSki sa:
Eevez sa:
vad menar du? menar du att tjejskidor är gjorda så att dom ska funka att åka på med bakvikt? detta låter mycket konstigt. jag tror/hoppas att tjejer kan åka med en korrekt anpassad position. så svårt är det inte.

jag skulle nog vilja säga tvärt om. att tjejer har lättare för att va mer framåtlutade pga att dom oftast har större vadmuskler och på så vis blir underbenet mer framåtlutande i pjäxan. detta är bara en teori. rätta mig gärna om jag har fel. jag har sett flera tjejer åka med sk. toelift, en platta under tårna för att luta pjäxan mer bakåt och på så sätt få en bättre position.
vad jobbigt att du tycker att det låter konstigt.
men tyvärr är det faktiskt så att du har fel. en som jobbar på Alpint i sthlm gav mig denna information, och jag utgår ifrån att han är i bättre vetande än dig. (han var väldigt trovärdig, så dra dina terorier me han om du inte litar på mig)

Eevez: Vad man hör är aldrig riktigt sant alla gånger. Så då menade han alltså han att tjejskidor är gjorda för att åka med bakvikt? Tror inte det va.. Oftast så är det samma mått fast en mjukare kärna i tjej skidorna. Eller som K2 och Völkl som har skidor som är framplockade av deras tjejer i teamet. Tror att dom åker skiten av dig Eevez och att dom vet vad dom gör när dom åker. Och killen som skalla ha dessa skidor är 13 år så jag misstänker att han inte väger så mycket eller? Tror att en tjej skida funkar i ett år iaf.

Sen så håller jag med Jockeski att dom flesta tjejer har stora vader och att man oftast då får se till att anpassa pjäxorna efter det med andra ord se till att dom får plats och då så blir det en automatisk framåtlutning.

Så tar reda på fakta och lyssna inte på allt du hör.

//Hasse

ANordvall sa:
Nej , är 162,5 och väger unge fär 50 , kan väl inte vara någon skillnad för mig än?? :P
Då skulle säkert tjej skidan funka för dig så. Men tänk på att du växer och kanske inte kan ha samma skida i mer än i en säsong typ. Bara så att du vet...

Hasse sa:
Eevez: Vad man hör är aldrig riktigt sant alla gånger. Så då menade han alltså han att tjejskidor är gjorda för att åka med bakvikt? Tror inte det va.. Oftast så är det samma mått fast en mjukare kärna i tjej skidorna. Eller som K2 och Völkl som har skidor som är framplockade av deras tjejer i teamet. Tror att dom åker skiten av dig Eevez och att dom vet vad dom gör när dom åker. Och killen som skalla ha dessa skidor är 13 år så jag misstänker att han inte väger så mycket eller? Tror att en tjej skida funkar i ett år iaf.

Sen så håller jag med Jockeski att dom flesta tjejer har stora vader och att man oftast då får se till att anpassa pjäxorna efter det med andra ord se till att dom får plats och då så blir det en automatisk framåtlutning.

Så tar reda på fakta och lyssna inte på allt du hör.

//Hasse
men har jag sagt att de är gjorda för att åka med mer bakåt vikt? nej, de har jag inte, jag har bara berättat vad snubben på Alpint sa.

"Tror att dom åker skiten av dig Eevez och att dom vet vad dom gör när dom åker."
Vad fan menar du me det här? Klart att dom vet att dom åker skidor när som åker skidor, för att veta det behöver man ju inte så högt IQ.
Om nu Ashley Michelle Grete Sarah å alla de tjejorma har plockat fram deras skidor är det väl jättebra. Jag tror inte heller att de åker med feting-bakåt vikt.
Åker skiten av mig? vad har det med saken att göra? Klart att de är bättre än mig. Men de är ju inte skitgrymma. Michelle kunde inte ens corka sin 5a när hon blev pro i K2s team. Sen tror jag inte att du har en aning om hur bra jag åker skidor

Tjejers vader är inte större än killars. Muskelfästet sitter längre ner och uppfattas kanske som större.

Hejdå

Jaså Eevez det är alltså att deras vader inte är större än killars?? Har jobbat i sportbutik, i renodlad skidbutik. Ska jobba på skidbutik i vinter igen. Är helt klart så att tjejer har betydligt större vader än en kille med samma skostorlek. I hur kan jag veta det då? Jo jag har sålt pjäxor till en hel del tjejer och har fått modifierat pjäxor så att dom passar på tjejens fot som skulle ha dom. Och hyrt ut ett tusentals pjäxor till tjejer och det är samma där att man måste fixa ordning de flesta pjäxor.

Ja det var kanske inte så smart av mig att dömma ut dig. Men jag blir så less på alla som "tror" att dom vet eller har "hört" nåt som stämmer och skriver sånt utan att kolla upp fakta.

Vem pratade du med på Alpint då? Så skall jag prata med han i kväll så skall vi allt lösa detta.

Men kontentan är iaf att du påstår att tjejer åker med mer bakvikt utan att veta en sån sak eller hur??

//Hasse

Fuja-Tive sa:
Tjejskidor borde ju vara lite mjukare eftersom en tjej som är lika lång som en kille oftast väger lite mindre. Men det är bara en teori jag har... Har oxå undrat samma sak ett tag.
Eevez sa:
Så tjejjer väger mer än killar, och är desssutom baktunga?
Grabbar, ni ska INTE bli skidförsäljare...

kan du inte läsa eller? det står att tjejer som är lika långa som killa oftast väger mindre..

Men Hasse,
nu har jag sagt typ 3 gånger att det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!Hur många gånger ska jag behöva upprepa det?
1 det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!
2 det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!
3 det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!
4 det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!
5 det var killen på Alpint som sa att tjejer står mer bakåtlutat när de åker skidor!

så, nu hoppas jag att du förstår.

Det låter jävligt nice att du har jobbt me skis så länge, men det är ju inte mitt prolem att du inte samtycker me killen på Alpint. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad han heter, försälare brukar ju inte presentera sig faktiskt.

Jamen titta så mkt fakta jag har om hur BRA tjejorna är på att åka skidor, jag flummar inte bara runt med mina egna åsikter. även om du råkar se mig som en liten arg 17åring.

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Fuja-Tive sa:
Eevez sa:
Så tjejjer väger mer än killar, och är desssutom baktunga?
Grabbar, ni ska INTE bli skidförsäljare...
Ghettobooetey grabben

Det snackas så mycket om att tjejer är skulle vara baktunga och därrav åka med bakvikt. För min del skulle lite bakvikt inte skada, det är vad jag saknar i min skidåkning, men jag kanske är okvinnlig... hehe

Tillbaka
Topp