Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vad menar du? menar du att tjejskidor är gjorda så att dom ska funka att åka på med bakvikt? detta låter mycket konstigt. jag tror/hoppas att tjejer kan åka med en korrekt anpassad position. så svårt är det inte.Eevez sa:enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig
vad jobbigt att du tycker att det låter konstigt.JockeSki sa:vad menar du? menar du att tjejskidor är gjorda så att dom ska funka att åka på med bakvikt? detta låter mycket konstigt. jag tror/hoppas att tjejer kan åka med en korrekt anpassad position. så svårt är det inte.Eevez sa:enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig
jag skulle nog vilja säga tvärt om. att tjejer har lättare för att va mer framåtlutade pga att dom oftast har större vadmuskler och på så vis blir underbenet mer framåtlutande i pjäxan. detta är bara en teori. rätta mig gärna om jag har fel. jag har sett flera tjejer åka med sk. toelift, en platta under tårna för att luta pjäxan mer bakåt och på så sätt få en bättre position.
Då skulle säkert tjej skidan funka för dig så. Men tänk på att du växer och kanske inte kan ha samma skida i mer än i en säsong typ. Bara så att du vet...ANordvall sa:Nej , är 162,5 och väger unge fär 50 , kan väl inte vara någon skillnad för mig än?? :P
men har jag sagt att de är gjorda för att åka med mer bakåt vikt? nej, de har jag inte, jag har bara berättat vad snubben på Alpint sa.Hasse sa:Eevez: Vad man hör är aldrig riktigt sant alla gånger. Så då menade han alltså han att tjejskidor är gjorda för att åka med bakvikt? Tror inte det va.. Oftast så är det samma mått fast en mjukare kärna i tjej skidorna. Eller som K2 och Völkl som har skidor som är framplockade av deras tjejer i teamet. Tror att dom åker skiten av dig Eevez och att dom vet vad dom gör när dom åker. Och killen som skalla ha dessa skidor är 13 år så jag misstänker att han inte väger så mycket eller? Tror att en tjej skida funkar i ett år iaf.
Sen så håller jag med Jockeski att dom flesta tjejer har stora vader och att man oftast då får se till att anpassa pjäxorna efter det med andra ord se till att dom får plats och då så blir det en automatisk framåtlutning.
Så tar reda på fakta och lyssna inte på allt du hör.
//Hasse
Fuja-Tive sa:Tjejskidor borde ju vara lite mjukare eftersom en tjej som är lika lång som en kille oftast väger lite mindre. Men det är bara en teori jag har... Har oxå undrat samma sak ett tag.
Så tjejjer väger mer än killar, och är desssutom baktunga?Eevez sa:enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig
Ghettobooetey grabbenNojlas sa:Fuja-Tive sa:Tjejskidor borde ju vara lite mjukare eftersom en tjej som är lika lång som en kille oftast väger lite mindre. Men det är bara en teori jag har... Har oxå undrat samma sak ett tag.Så tjejjer väger mer än killar, och är desssutom baktunga?Eevez sa:enligt snittet står tjejer mer bakåtlutat när de åker skidor. sen är det såklart vikten som skiljer sig
Grabbar, ni ska INTE bli skidförsäljare...