Skimboarding!

blizzy

Ny medlem
Skimboarding!
Tänkte bara checka om nån har kommit igång ordentligt med skimboard'andet än o hur många som håller på med det här på freeride (lär ju inte va särskilt många men nån kanske?).

Skimboarding!
jag skimmar. det finns ett ställa nära åre som heter gevsjön, där är det långgrunt.
fast jag hör på ett hembygge för ja e inte så seriös.

Skimboarding!
Hållt på i en vecka nu:D
svingött e det. man gör ju progress varje dag man kör, det är grymt skoj samtidigt som man blir brun o fin;) haha
någon som har nånn bra ritning på rail förresten?
p

Skimboarding!
Ritning o ritning.. finns nog en hel del ute på nätet.. men annars är det ju bara att snickra lite själv.. en ram under och sen PVC-rör/hård vattenslang överst.
Kör på samma form som skid/snowboard rails fast lite bredare.. up-flat eller bara en ramp uppåt borde va enkelt att köra på...

Skimboarding!
Kör också med hemmabygge, men visst, de funkar bra. Har lekt på brädan i nått år eller två men inget seriöst. Kul e de, perfekta aktiviteten på stranden iaf

Skimboarding!
det är fett kul oxå jeppenator!:P
det är inte så jävla svårt med balansen. Det enda som man behöver är fart så går det lätt! Flera butiker runt om i landet ska ta in lite nybörjar skimmboard´s nu i sommar! köp en å testa. GRYMT roligt !!!!!!

Skimboarding!
Folk verkar ju ha lite koll på va skimboard handlar om iaf :)
Men vem och var utövar det? Vore skoj o komma i kontakt med fler som skimar så kanske man kan fixa ihop nån träff i sommar..
Vad jag vet ska skim.se (Trick off skimboards som gör/säljer brädor) anordna nån träff i Halmstad i sommar.. försök ta er dit! (postar datum så fort ja vet...)

Skimboarding!
mm ja vet... blir jävligt nice!
kör i varberg så om nånn kommer förbi, hit me up:)
helt perfekt att köra vid appelviken när det inte är nåra vågor:D

kör du mkt blizzy eller?

har 3 andra polare som kör också och det kommer fler

Skimboarding!
Skim1maj034.jpg

Skimboarding!
Körde lite förra året o fastnade för det direkt.. så i år ska ja upp till Halmstad o införskaffa mig en Trick Off skimboard så fort ja kommer hem från min säsong.. Lär bli en hel del åkande i sommar..så länge vädret tillåter dvs..

Skimboarding!
goofball sa:
Hållt på i en vecka nu:D
svingött e det. man gör ju progress varje dag man kör, det är grymt skoj samtidigt som man blir brun o fin;) haha
någon som har nånn bra ritning på rail förresten?
p
Tja, kul å höra att ni är i full gång med brädorna! =D

En rail guide kommer upp på www.skim.se nästa vecka, kolla in den då =)

Skimboarding!
it´s a classic !!!

skimboard alltså....
I jämtland förrutom Grevsjön finns Flåsjön i norra delarna, mellan Strömsund och Hoting.... ett bra spot i svinkallt fjällvatten men du bör nog vänta nån vecka till tills isen gått.

En annan bra sjö är Stora Blåsjön (Sveriges 4: djupaste sjö) men det är stört långrund först....
Sipmeke sjön söder och Fjället Sipmeke är också bra isen går där normalt i början på Juli det är bra vatten det..... Ligger alltså norr om Leipikvattnet i norra jämtland ca. 8 mil norr om Gäddede efter Stekenjokkvägen... lycka till alla skim:are.....

Skimboarding!
Goofball ! min kompis köpte sin skimboard i en affär vid torget i varberg vet du vad den har för hemsida ? den heter typ "surfpalace" eller "surfparadise" jag vill också köpa en :) det e så himla ballt att åka !!!!

MVH LINUS

Skimboarding!
Köp era skimboards på www.skim.se.. bra kvalitee, man kan ha egen design på brädorna, schyssta priser o leverans..
Finns också en hel del bilder o videos på folk som åker för er som inte fattat vad skimboard är än =)

Tillbaka
Topp