Skitungar!

freeride_nu

Aktiv medlem
Skitungar!
Jag tycker att alla "skitungar" kan ta och lägga ner allt skryt om feta hopp och orter man varit på eller ska till, och orden "sparkar röv" förekommer gång på gång i inläggen, VÄX UPP!! ut i backen åk klämm lagg,i stället för att sitta framför datorn glo i brist på sysselsättning.

Med hopp om mindre attityd
Simpa.

Skitungar!
Simpa
En mycket klok åsikt.
Skidåknig är stort,det är någon sorts frihetskänsla man får när man står på snö med skidor under fötterna.
Det handlar inte om som du säger att "sparka röv"osv.
Det handlar om känslan,om frihet,om att vardagen i den grå storstaden inte finns på fjället,om glädje!!!!!!!

Det är som sagt väldigt mycket skryt och attityd här ibland.

Några frågor till er som brukar komma med inlägg här.Var bor ni ex.MM,Great Scott och ni andra och hur mycket åker ni skidor.
Kan vara intressant att veta då kanske man får lite perspektiv på era åsikter.

mvh
Neil

Skitungar!
Jo sparka röv är väl inte så trevligt uttryck kanske!
I Sverige har vi jantelagen som säger att ingen får vara bättre än någon annan!
Detta innebär också att man inte får påstå att man är bra i någonting för det kallas skryt. Nej, skriv och skryt allihopa och var nöjda med vad ni kan! Men skriv bara sanningar och inte lögner. Jag gillar skryt men inte lögner. I alla länder utom Sverige skryter man!

Skitungar!
Neil... du frågade vart vi kom ifrån... och eftersom jag är Great Scott här på forumet eller vad man ska säga... så är det väll jag som ska svara :) I alla fall så tror inte jag har skrivit något skrytigt över vad jag har gjort... och vad som gäller mitt namn som kan verka skrytigt så är det fel menat så i alla fall... Titta på Tillbaka till framtiden... där säger den gamla gubben "ohh great scott" ungefär eller liknande... och eftersom jag har scott skidor så passade det...

I vilket fall så bor jag i Härjedalen och åker så mycket jag kan... jag försöker åka varje helg i alla fall... fast vissa helger jobbar man och då blir det ju förstås inget... nu har jag svarat i alla fall... tror jag?

Skitungar!
Jantelagen säger ju att "man inte skall tro att man är något". Är själv inte särskilt blyg av mig utan är jag bra på något så står jag för det men det finns ju gränser.
Som skidåkare är jag inte särksilt vass men jag utvecklas ständigt.

I detta forum så är det INGEN som tar någon större notis och tror på någon som slår sig för bröstet å det grövsta anonymt i något forum förut att man stör sig på personen i fråga. Visa i backen hur vassa ni och inte här! Vilka häftiga ställen ni har varit på är tämligen ointressant. "Sätter" ni häftiga trix? Berätta då utförligt hur man gör så att fler kan göra detsamma.

Däremot så respekterar man personer som t.ex. Mountainman som delar med sig av sin kunskaper på ett ödmjukt sätt. Mer sånt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp