Skivbroms ligger på

Fishyboy

Ny medlem
Skivbroms ligger på
Har en Scott Chenoa sedan bara 2 veckor tillbaka, skivbromsen fram och bak ligger ofta på,(till och från hela tiden). Några tips om vad det beror på och hur man slipper detta?

Skivbroms ligger på
är det själva beläggen som trycker på så borde dem nötas ner tills allt är som vanligt, så vart det för mig när jag köpte nya belägg till min dh.

Skivbroms ligger på
Kan inte så mkt om de där... Men hur mkt ligger den på, är det så att det verkligen känns när du kär eller bara så att de låter? Hur mkt liksom?

Skivbroms ligger på
om det är trögt bör du kolla upp det, om det bara låter så är det nog inga problem iom att du bara haft den i 2v i guess

Senast ändrad:
Skivbroms ligger på
Det är inget märkbart när jag kör, låter bara, funderar mest vad det beror på, eftersom jag har justerat varje gång det har uppkommit, borde ju inte komma tillbaka tycker man.

Skivbroms ligger på
Nej men hur mkt man än pillar och trixar så blir det säkert någon mikromillimeter som ligger på...

Kör några rundor med cykeln och tänk på hur de låter; Värre/mindre... Ofta är det bara att man behöver slita in skiten :)

Skivbroms ligger på
Gör så här:
1. Lossa lite på skruvarna som håller bromsoket på plats. Några varv så att du kan röra den med en lätt touch med handen.
2. Tryck in bromshandtaget. Håll kvar!
3. Skruva åt skruvarna medans du fortfarande håller i handtaget.
4. Släpp handtaget.

Prova detta några gånger. Fungerar det inte nån gång så kan det vara som nån sa att de behöver slitas ner lite först.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp