Skjuts Från L.A. till Mammoth?

jessicafc

Ny medlem
Hej!
Landar i L.A. den 13:e februari och tänkte åka upp med 2 andra till Mammoth mellan den 13:e och 17:e feb och undrar om någon vet om någon ska dit samtidigt?
annars vet någon hur man tar sig dit upp på bästa sättet?

Hey hey!
Ska till Mammoth 3 mars...

Hyr en bil på Enterprice som du sedan kan ställa i bishop..
Från Bishop är det 30 min till Mammoth, ska inte vara några problem att lifta där ifrån!!
Bilen kostar typ 70$ med fria mil o sedan 100$ till för att lämna den i bishop..

Eller så kan du ta en Greyhound buss!

/R

Tar ca 5h med bil. från downtown L.A.. 4 till Bishop, sen en timme till, till mammoth.
Greyhoundbuss fungerar bra. Kan dock vara så att du måste byta i Bishop. Jag bodde nämligen i Bishop förut och har för mig den bara gick dit. Men som sagt, att hyra bil i USA är inte fasligt dyrt.

Om ni tar Greyhound-buss tar ni den från Downtown L.A. De har den stora stationen där. Dit kommer ni enklast genom att ta en Taxi. Säg bara "greyhound station downtown". 80 dollar fick jag betala för en tor-biljett L.A - bishop.

Vägen från Norra L.A genom Mojave-desert är rak och fin ända upp till Bishop mer eller mindre. Så det går att stå på rätt bra. + att landskapet är ballt, man passerar bla. den stora flygplanskyrkogården. (Lite kuriosa...)

//Jonas

Hej! med allt snack om Mammoth, så passar jag på att ställa en fråga också. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan om att åka till Mammoth eller Whistler, och jag är nog mest sugen på Mammoth nu trots allt. Om någon vet eller har plats över för en till, så får ni gärna föra av er till mig. Jag hade tänkt att åka dit runt den 20 mars och stanna i 5 eller 6 veckor.

Om inte annat till alla som ska dit, vi ses där!
MVH Cecilia

Tillbaka
Topp