Åk till Rinerhorn. Ta pist 13, Hubel West och fortsätt ner genom skogen mot Frauenkirch. Lagom brant, gles skog och inga terrängfällor. Bara att välja nya spår åk efter åk. Kräver dock en kortare busstransport tillbaka efter varje repa, men det går fort och är värt det.
Ett annat bra tips om vädret är bättre är att från samma berg ta Nüllisch-liften så högt du kan och hika upp över kammen till vänster från liften sett. Ni ser förmodligen spår upp. Åket börjar med ett ganska brant insteg och sedan är det stora lekområden hela vägen ner. Håll lite skiers right på vägen över en bäckravin, så får ni glesare skog sista biten. Vägen tillbaka sluttar svagt nedåt så det är bara att åka tillbaka till bussen. När ni står på toppen till insteget, kan ni kolla ut över Jakobshorn på andra sidan dalen och se ut motsvarande åk från det berget. Lite flackare, men är bättre om snötillgången tryter pga att det inte är lika mycket hajfenor på den sidan.