skola i åre?

• Trådstartare Trådstartare Guest
  • Start datum Start datum
G

Guest

Guest
skola i åre?
hej.
nu är man i den åldern då det är dags att välja gymnasium.
har så länge vart inne på att välja antingen viktor rydberg (som tydligen ska vara en väldigt bra gymnasium) eller danderyd, som nog inte heller är så tokigt.
men de senaste dagarna har jag kommit på nya tankar... att gå gymnasie i åre. jag är mycket i åre, pga att vi har ställe där o släktingarna på pappas sida bor där så åre har blivit som ens andra hem... älskar stället. o att åka skidor. jag har känt hela vintern att jag måste bort från stockholm. det är tokdrygt att bo här. o när jag är i åre så känner jag mig mer hemma än i täby där jag bor... det känns som att jag hör dit.
har ni några tips? eller ni kanske själva går gymnasie i åre?

skola i åre?
Rätta mig om jag har fel men det finns väl inget gymnasium i Åre. Det närmaste man kan komma är nog i Järpen.

/Relativt nybliven jämte som säkert har fel :|

skola i åre?
Du har helt rätt. Det finns inget gymnasium i Åre utan det ligger i Järpen. Men det går skolbussar från Åre till Järpen så det är ju inget problem. Om man sedan väljer att gå Hotell och resturang så tillbringar man mycket tid i Åre då man har all praktisk utbildning där medans den teoretiska utbildningen har man i Järpen (Det kan vara annorlunda nu, är ett tag sedan jag gick på gymnasiet (Teknisk linje) i Järpen).

skola i åre?
eeeyyy det finns vist en gymnasie skola i Åre... hotel och resturang är jag säker på men det finns andra linjer på den också tror jag...+ att komma in på järpen är as svårt man måste samla massa poeng tävlingar och så

skola i åre?
Det finns ett gymnasie vad jag vet men det är Skidgymnasiet.Där man blir utbildad till skidlärare m.m.

Hoppas du hittar rätt.
Lycka till!
//Johan Palm

skola i åre?
jag sökte till hotell och resturang utbildningen i åre. men kom ej in det var ju överseriösa betygspoäng för att komma.
men om du är klok så söka dit och hoppas på det bästa

lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp