Skolresa, vart?

PeJi

Ny medlem
Skolresa, vart?
hej, jag och några polare valde äventyr på vårt inviduella val nu i 2an. och nu underv intern så ska vi få åka på en fjällresa som kommer innehålla alpinåkning. och vi ska få vara med och bestämma vart vi vill åka, har ni några tips på vart man kan åka, för en rimligt pris. Det är ju självklart vi själva som kommer få stå för liftkort osv, så helst inte nått ställe med "åre-pris". men ett ställe som fortfarande är bra.

Förslagen från lärarna var:
Bydalen (är det bra där?)
Kittelfjäll
Tärnaby

så, har ni något tips på vart man kan åka, runt vecka 4-5? bra pris, och bra park.

Senast ändrad:
Skolresa, vart?
PeJi sa:
mmmmm sa:
Skulle inte banga på Kittelfjäll!
brukar det vara bra park där?
Kittelfjäll är ett mysigt ställe med skön åkning där man lätt spenderar en weekend.
Såvitt jag vet har kittelfjäll ingen park alls. (Dock har jag bara varit där en gång) Gillar ni parkåkning är nog kittel helt fel ställe.

Jag är ingen parkråtta alls, men ni som vet, är det inte helt OK parker runt sälen-området? (T.ex Stöten)

Vill ni däremot åka skogsåkning och några sköna raviner, åka billig heliskiing, samt få möjligheten att dra Mad-Mike i skägget - åk till kittel!

Skolresa, vart?
Tänkte nämna bydalen redan innan jag såg att du skrev det. Riktigt fint ställe till riktigt bra pris, kanske inte världens brantaste berg men fullt godkänt och dom har en ganska fin park. Rekomenderar det starkt om ni ska dit med skolan och partylivet inte är väsentligt.

Bydalen är ganska snösäkert med, får betydligt mer snö än tex. Åre.

Senast ändrad:
Skolresa, vart?
v-larsson sa:
Tänkte nämna bydalen redan innan jag såg att du skrev det. Riktigt fint ställe till riktigt bra pris, kanske inte världens brantaste berg men fullt godkänt och dom har en ganska fin park. Rekomenderar det starkt om ni ska dit med skolan och partylivet inte är väsentligt.

Bydalen är ganska snösäkert med, får betydligt mer snö än tex. Åre.
okej, men vet du nånting om dom har bra park där iår?=)
Ingen som vet om man kan bo billigt i stöten?

Skolresa, vart?
Kittelfjäll hade en liten park sist jag var där, två små bigjumps och några boxar... rätt skönt ställe, men jobbigt med långa T-liftar...

Skolresa, vart?
hur är pakren i stöten då? Vet att dom har den dära Big Air Bagen där.. men hur är resten av parken?

Senast ändrad:
Skolresa, vart?
vi ska rösta imorn vart vi vill åka, nån som har nått sista tips?

kommer nog rösta på tärnaby eller stöten!

har stöten bra park?

Skolresa, vart?
Bydalen! Partylivet blir ju vad man gör det till. Eller det beror kanske på när ni tänkte åka. Byggs mycket nya lägenheter där just nu.

Gustav, liftvakt i Bydalen =)

Skolresa, vart?
GEkroth sa:
Bydalen! Partylivet blir ju vad man gör det till. Eller det beror kanske på när ni tänkte åka. Byggs mycket nya lägenheter där just nu.

Gustav, liftvakt i Bydalen =)
jag tror vi ska sikta på att komma iväg runt vecka 4-5..

Skolresa, vart?
palsmossorna sa:
Måste bara fråga: Vilketn skola är detta där man får åka till fjällen med en kurs?:D
individuellavalet (stavning) i 2an:) vi valde äventyr.. vi har redan varit och fjällvandrat och sovit i tält en vecka i fjällen, och nu ska vi åka lite alpinåkning:)

Tillbaka
Topp