Skor till Longboard? :P

Tjena!
Undrar lite på vad ni använder för skor när ni åker longboard. Har laggt märke nu att min DC sula är inte riktigt som den var för en vecka sen och det känns lite onödigt att lägga ut över 1000 spänn för ett par skor där sulan slits ner efter bara några veckor. Funderar på ett par Vans sk8-hi för dom e snygga å verkar ha rätt okej sula + så är dom inte så jätte dyra heller..

Vad anväder ni?

Converse All star Chuck Taylor "high canvas". 469kr, junkyard.se

En upplevelse i särklass .)

vans skorna som du funderar på funkar till longboard men inte lika bra till vanlig skate. men om du kollar in cali så hittar du både en massa vans och andra bra skateskor till rimliga priser.

hehe dom flesta skoran "funkar" väl till longboard men dom skall va snygga å rätt billiga också.. vad e cali för sida/affär? :P

Om du vill vara riktigt hård så klipper du ut en sula ur ett bildäck och nitar dit den under bromsbuggen... Så sliter du på den istället, men det är lite pilligt...

Brukar använda ett par chucks. Fungerar fin fint. Prova med att lägga lite epoxy under sulan, det kan hjälpa ett tag

vans skate high ar ju grymt snygga men sulan ar riktigt mjuk med bra grepp men slits fort. vans TNT har en hardare och tjockare sula.

peace snaken

jag brukar åka i samma skor som jag skatar i.det funkar ypperligt.
men om du vill ha en grov sula med bra grepp som håller länge så kan jag rekommendera ett par buffalo.

peace!

Gör som fransmännen... Slajda! Då sliter man inte på skorna överhuvudtaget. För schyssta slides, googla sergio yuppie.

Grind problemet med det är att man inte alltid kan slida.. speciellt om man cruzar i stan.. men det är fan jävligt kul att slida dock ;)

haha longboard.se ja.själv så skulle jag aldrig kunna åka i trekking skor tycker man tappar brädkänsla med ett par skor med grov sula.som sagt jag gillar skateskor.
men kör i dom skorna du känner för.testa dig fram!

Jag har heller aldrig uppskattat att åka med trekking-skor... Jag föredrar Etnies lo-cut2. Jag har aldrig slitit ut sulan på dem, de har gått sönder på andra ställen i stället. Ni kan f.ö. se mina lo-cut på just longboard.se ;)

föredrar att åka i mina vans-skor (den låga modellen) mycket bra brädkänsla samtidigt som man inte känner sig så låst.

kör me ett par gympa dojor... sjyst gummi som inte slits så fort..billiga, skön stabilitet och jävligt behändligt. ja kör me ett par gamla tennis dojor, funkar hur bra som helst...

Tillbaka
Topp