Helt seriöst, varför ska alla skidåkare alltid se ner på bladesåkarna.
Jag tycker inte det är något är fel med blades, det är ju ett eget val man gör och om man tycker det är roligt att åka blades får man vell göra det. Tänk om du skulle göra ett likadant inlägg men tracka ner på Snowboard eller monoski, det är ungefär samma sak.
Visst, endel bladesåkare kan ha ett omoget beteénde men det blir inte bättre för att ni klagar på deras korta skidor. Min väg in till jibbing var genom bladesåkning, jag hyrde ett par korta fräcka skidor som precis blev poppis när jag började åka. Hade grymt kul på dom och kunde snurra omkring som ett psyk hur lätt som helst, och fort som fan gick det i skogen också fast med en helt annan åkstil. Tror jag blev intresserad i blades efter att ha sett ett bergsbestigningsprogram där dom hade dom på ryggsäcken som ett lätt färdmedel ner efter dom kommit upp. I programmet åkte dom på stora berg och voltade, riktigt grymt tyckte jag som alldrig sett något liknande.
Sen efter några år på snowblades fick jag syn på twintipskidor, köpte ett par och tyckte även det var kul. Lite svårare i början men mycket mer seriöst och mer saker att göra. Sendess åker jag bara skidor och tycker inte snowblades är nått vidare bra köp, men även jag har en gång varit bladeare!
Btw, idiotisk tråd!