Skriv vad ni vill!

cahrlg

Ny medlem
Skriv vad ni vill!
Jag öppnar denna tråd för jag vill att ni ska hitta på ett ämne om vad som helst så ni kan diskutera med varandra om vad som helst. skriv allt då

Skriv vad ni vill!
Sammmyboy sa:
Det har snöat i Colorado 8)
det regnar i stockholm. :(
skjut mig. skidabstinensen har nått en ny högstanivå. tyvärr utan att dra med sig motivationsnivån vad gäller försäsongsträning. blir inomhusvistelse idag.

vädret alltså. jag slits mellan en evig vilja att prata om det/ignorera det fullständigt. ungefär som mitt förhållande till regnjackor på sommaren. vet aldrig om jag vill ha en och svettas på insidan eller om det är bättre att gå utan och bli regnad på.

Skriv vad ni vill!
Sammmyboy sa:
Jag känner samma Hedda, funderar på vad jag ska äta... om ens något!
idag har jag ätit sju ballerinakex och druckit ett glas mjölk. det är en sån dag helt enkelt. :)

och Jibberisch, om du kallar det här vädret fördelaktigt en gång till kommer jag på allvar ifrågasätta ditt vett.
*vrider om startnyckeln på min SCHAUFELRADBAGGER!!!1 som ger ifrån sig ett hotfullt läte*

Skriv vad ni vill!
Sammy:
Det är inte efterblivet varmt. Alla runt omkring mig är inte svettiga. Folk äter inte glass med hela ansiktet. Folk ringer inte med storslagna idéer. Jag hinner utan vidare med att fixa till sakerna jag har på att göra listan i Sim city 4.

Hedda:
Det enda jag kan komma på som stör mig är att Longboarden inte rullar. I wanna roll mi tank! Tänk efter, vad är egentligen problemet med detta väder?

Skriv vad ni vill!
Jarle sa:
Heddious sa:
*vrider om startnyckeln på min SCHAUFELRADBAGGER!!!1 som ger ifrån sig ett hotfullt läte*
Ursäkta? Har ni införskaffat mänsklighetens, i särklass, största bedrift utan att delge detta i en björk om dagen-tråden?
Lite min tanke också. Hedda, fyfan va själviskt!!!!1

Edit:
Jarle, otäckt snabb response på den. Bevakar du nyckelord på FR?

Senast ändrad:
Skriv vad ni vill!
Jibberisch sa:
Jarle sa:
Heddious sa:
Ursäkta? Har ni införskaffat mänsklighetens, i särklass, största bedrift utan att delge detta i en björk om dagen-tråden?

Edit:
Jag är ett med SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n och SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n är ett med mig. Lite som treenigheten, fast två... Och mycket tuffare.

Skriv vad ni vill!
Jarle sa:
Jibberisch sa:
Jarle sa:

Edit:
Jag är ett med SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n och SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n är ett med mig. Lite som treenigheten, fast två... Och mycket tuffare.
Herrar Jarle och Jibberisch, det är med sorg i hjärtat och skam i strumplästen jag måste meddela er att min SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är av det imaginära slaget. Jag är dock, precis som ovanstående skribent, ett med den, trots dess brist på fysisk existens. Men den är med mig i anden och för tillfället ger det tillräckligt med balsam för min maskinistiskt och ingenjörskonstmässigt utsvultna själ.

Skriv vad ni vill!
Jag har köpt en ny-begagnad cykel. Kommer bli smidigt med den fram och tillbaka till skolan och kanske en sväng på Ica. Hoppas ingen stjäl den, hur mycket ska man lägga på ett lås eller är det okej att ha bara låset som följer med/sitter på?

Skriv vad ni vill!
Carl-Jan sa:
Jag har köpt en ny-begagnad cykel. Kommer bli smidigt med den fram och tillbaka till skolan och kanske en sväng på Ica. Hoppas ingen stjäl den, hur mycket ska man lägga på ett lås eller är det okej att ha bara låset som följer med/sitter på?
det beror på var du bor.
falkenberg = olåst/låset som sitter på.
stockholm = låset som sitter på, slanglås att fästa den i cykelställ med och för guds skull inga snabbkopplingar till hjulen och sadeln.

Skriv vad ni vill!
Carl-Jan sa:
Jag brukar köpa det största och mest avskrämmande låset jag kan hitta!

Jibberish: Du råkar inte heta Robert Aschberg? Han skrev något liknande med att kring 15 grader uppehåll och mulet var det perfekta vädret - kände nästan samma sak när jag gick till ica för att inhandla lite självömkan.

Hedda: Jag har ätit en hel fläskfilé ala 474 Gram+kroketter och haricot verts på det! Nu trycker jag en ostbågspåse och har snart slukat ca. 2 liter pepsi(inte max, tål inte light) så ja, det är en sån dag.

Skriv vad ni vill!
To be, or not to be, that is the question:
Whether 'tis Nobler in the mind to suffer
The Slings and Arrows of outrageous Fortune,
Or to take Arms against a Sea of troubles,
And by opposing end them: to die, to sleep
No more; and by a sleep, to say we end
The Heart-ache, and the thousand Natural shocks
That Flesh is heir to? 'Tis a consummation
Devoutly to be wished. To die, to sleep,
To sleep, perchance to Dream; Aye, there's the rub,
For in that sleep of death, what dreams may come,
When we have shuffled off this mortal coil,
Must give us pause. There's the respect
That makes Calamity of so long life:
For who would bear the Whips and Scorns of time,
The Oppressor's wrong, the proud man's Contumely,
The pangs of despised Love, the Law's delay,
The insolence of Office, and the Spurns
That patient merit of the unworthy takes,
When he himself might his Quietus make
With a bare Bodkin? Who would Fardels bear,
To grunt and sweat under a weary life,
But that the dread of something after death,
The undiscovered Country, from whose bourn
No Traveller returns, Puzzles the will,
And makes us rather bear those ills we have,
Than fly to others that we know not of.
Thus Conscience does make Cowards of us all,
And thus the Native hue of Resolution
Is sicklied o'er, with the pale cast of Thought,
And enterprises of great pitch and moment,
With this regard their Currents turn awry,
And lose the name of Action. Soft you now,
The fair Ophelia? Nymph, in thy Orisons
Be all my sins remembered

Skriv vad ni vill!
Flufffy sa:
To be, or not to be, that is the question:
Whether 'tis Nobler in the mind to suffer
The Slings and Arrows of outrageous Fortune,
Or to take Arms against a Sea of troubles,
And by opposing end them: to die, to sleep
No more; and by a sleep, to say we end
The Heart-ache, and the thousand Natural shocks
That Flesh is heir to? 'Tis a consummation
Devoutly to be wished. To die, to sleep,
To sleep, perchance to Dream; Aye, there's the rub,
For in that sleep of death, what dreams may come,
When we have shuffled off this mortal coil,
Must give us pause. There's the respect
That makes Calamity of so long life:
For who would bear the Whips and Scorns of time,
The Oppressor's wrong, the proud man's Contumely,
The pangs of despised Love, the Law's delay,
The insolence of Office, and the Spurns
That patient merit of the unworthy takes,
When he himself might his Quietus make
With a bare Bodkin? Who would Fardels bear,
To grunt and sweat under a weary life,
But that the dread of something after death,
The undiscovered Country, from whose bourn
No Traveller returns, Puzzles the will,
And makes us rather bear those ills we have,
Than fly to others that we know not of.
Thus Conscience does make Cowards of us all,
And thus the Native hue of Resolution
Is sicklied o'er, with the pale cast of Thought,
And enterprises of great pitch and moment,
With this regard their Currents turn awry,
And lose the name of Action. Soft you now,
The fair Ophelia? Nymph, in thy Orisons
Be all my sins remembered
Google-hijack!

Skriv vad ni vill!
Lee-nus sa:
Jag har en bekännelse: idag köpte jag en flaska rosé. Nu står den och luftar sig i köket. VAD HAR JAG GJORT??!!!!
Gjort rätt.

Sitter här och filosoferar om jag ska spendera lite pengar på en ny bräda eller om man ska spara det till mer oviktiga saker...

Skriv vad ni vill!
Lee-nus sa:
Jag har en bekännelse: idag köpte jag en flaska rosé. Nu står den och luftar sig i köket. VAD HAR JAG GJORT??!!!!
om den kostade mer än motsvarande tre euro har du sålt din själ till något, oklart vad. säkert någon lömskt ondskefull dude.
bara det att du LUFTAR vinet är oroväckande. om rosévin inte kräver utblandning med fanta/jordgubbssaft för att vara drickbart är det för dyrt. luftning ska vi inte ens tala om :D

(hoppas det var gott iallafall ^^)

Skriv vad ni vill!
Vare sig jag sålt min själ till Lucifer eller fattat rätt beslut (tack för ditt stöd, Mjogaryd); helt klart är i alla fall att det här ämnet berör. Vinet kostade mycket riktigt mer än 3 euro, och det var faktiskt riktigt gott den den sallad (Ja, Jarle. Sallad.) som inmundigades. Jag saknar de dagar då man kunde dinera som en hel jävla orch utan att någon lyfte på ögonbrynen!

Skriv vad ni vill!
Jag försöker lära mig spela golf på mindre än två veckor, japp golf, helt sjukt, en sport man inte ens behöver hjälm till. Vad har det blivit av mig? Kontorsjobb leder en i fördärvet...

Skriv vad ni vill!
Carl-Jan sa:
Köp för guds skull inte ett slanglås, det lockar till sig tjuvar (pga att de är lättknäckta). Jag använder ett ABUS mini, det är lagom stort och det tar runt 3min och x antal skivor, med vinkelslip, att ta sig igenom. Bor du i en större stad så hade jag köpt 2 stycken, ett för att låsa fast bakhjul och ram i någonting och ett för att låsa fast framhjulet i antingen ramen eller någonting annat.

Skriv vad ni vill!
Carl-Jan sa:
Hej!

Rekommenderar starkt dethär låset. Kan nära på garantera att din kära cykel inte kommer skälas om du låst på ett korrekt sätt. Lagom med 250cm?

http://www.skoterdelen.com/las-abus-inkl-katting-p-30283-c-1228.aspx

Om cykeln nu mot all förmodan skulle försvinna används den här för att hitta den

http://www.skoterdelen.com/gps-tracker-p-30714-c-1228.aspx

För att kunna försvara sig mot cykeltjuvar på bästa tänkbara sätt så kan det vara bra att veta hur de tänker och fungerar. Läs då igenom denhär tråden

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=71921

Nu när du förberätt dig på bästa sätt så kan du ut och cykla utan att behöva oroa dig för att din bäste vän cykeln ska bli bortförd.

//Teo

Skriv vad ni vill!
JL76 sa:
Jag försöker lära mig spela golf på mindre än två veckor, japp golf, helt sjukt, en sport man inte ens behöver hjälm till. Vad har det blivit av mig? Kontorsjobb leder en i fördärvet...
kan ingen utveckla någon form av actiongolf?

Skriv vad ni vill!
Heddious sa:
JL76 sa:
kan ingen utveckla någon form av actiongolf?
"Närmst svanen vinner" är ett koncept som brukar gå hem ifall den traditionella golfen blir tråkig.

Tillbaka
Topp