Skrivihop

CT68

Ny medlem
Skrivihop
Hej Johan!
Jag råder dig att läsa och ändra alla särskrivningar på en annars lysande bra sida. Vad ska annars pappa säga?

Se exempelvis under Community.
"Community Uppgifter" samt "Medlems Uppgifter" ser ju inte särskilt bra ut...

Du gör ett kanonjobb med sidan i övrigt!

Ski or die

/En Vingåkersbo

Skrivihop
Trevligt att fler reagerar på språkmisshandeln. Stavfel är inte bra, men däremot mycket mer förståeliga än särskrivningar. Att stava rätt är svårt, men att skriva ett ord som ett ord är lätt.
Jag hoppas att denna eminenta och viktiga sida blir ännu bättre!

Skrivihop
Skriver gärna under detta upprop.

Det är faktiskt så att sidan skulle få en seriösare framtoning om dessa enkla saker ändrades. Det sticker verkligen i ögonen som det är nu.

LottaE:
Jag bryr mig.

Skrivihop
Åh, underbart att höra!
Tycker själv att jag är en tjatkärring när det gäller språkmisshandel, men särskrivning är inte vackert. Förmodligen det fulaste språkfelet av dem alla, åtminstone i min värld. Sedan är det ju givetvis så att alla som skriver inlägg i detta forum får stava precis hur de själva vill, efter eget förnuft och intresse. Själva sidan tar ju däremot inte skada av att vara rättstavad, eller hur?

Ha en underbar snösäsong.

Josefin
(Blivande svensklärare)

Skrivihop
Hej!
Igår spelade jag ett trumpet solo.

Vafan visst låter det fult när det egentligen skall vara trumpetsolo, så till alla som tåkar trycka på "space" tangenten för ofta; det blir faktiskt väldigt fult, konstigt och handikappat med särskrivningar..

Skrivihop
För i helvete! Detta är en skidåkarsida! Vi tycker inte det är intressant med grammatik...

Du låter som min svenskalärare...

Skrivihop
Vill bara knyta an till en sak jag såg i Åre förra veckan. I kabinhuset finns en skylt där det så vackert står "Herr toalett".

Skrivihop
Macce:

Nej, grammatikintresset kanske inte är på topp här i forumet, men, det kan ändå vara en bra idé att försöka tänka på en del grund läggande regler för skriven svenska där för att aannasr kna det bil svpårt att kuna diskutera shuit om skidorna som man villld pratats om efters9m ingent fattar shit vad något annan skriver typ!!!!!!! dte är gnaska praktiskjt atth tänkea på stavhningen efter som annmars är dte lätt att miss förstå varandra.

(Särskrivningarna gjorde ont i själen, men kändes viktiga för att mitt budskap skulle nå fram.)

//Lindgren

Skrivihop
bjornbergs monstret > Det är inte för att vara elak, men:
Du särskriver ju tyvärr själv, "space" tangenten i stället för
"space"-tangenten. Dessutom undrar jag vad du menar med ditt alias. Menar du "bjornbergsmonstret". Bjornbergs monstret låter som något teater- eller operastycke (jmfr Shakespears Hamlet...").

Skrivihop
Snälla ge upp!! Orka bry sig hur fan folk stavar o dylikt. Vafan bara man fattar va det står. Är ni sådana som bryr er så mycket att man inte får skriva MEDANS? eller ? O sen att folk får lite stavfel o dylikt o lite för många mellanrum kan ju faktiskt bero på att folk vill få in ett inlägg lite snabbt o sedan dra i väg o pumpa lite puder istellet :) LR jag vet inte :)

Skrivihop
R4ll3 skrev:
Snälla ge upp!! Orka bry sig hur fan folk stavar o dylikt. Vafan bara man fattar va det står. Är ni sådana som bryr er så mycket att man inte får skriva MEDANS? eller ? O sen att folk får lite stavfel o dylikt o lite för många mellanrum kan ju faktiskt bero på att folk vill få in ett inlägg lite snabbt o sedan dra i väg o pumpa lite puder istellet :) LR jag vet inte :)

Svar:
1.Nej
2.Ja
3.Nej
4.Nja. Beror på.
5.Nej. Inte i dessa fall.

Tack för mig...

Förresten: Om pastejen lever? Jodå, bara du har den i rumstemperatur någon månad...;-)

Skrivihop
Jag föreslår att vi härmed bestämmer att det är varje freeride-medlems plikt att anmärka på stavfel, iallafall särskrivningar, i forumsinlägg! Det är inte tillåtet att hacka på dem som anmärker på stavfel.
Någon därermot?

Skrivihop
men folk rättar sig inte för att någon dryg jävel som har suttit och korrigerat sitt svar i en timme klankar ner och anmärker på dem :P

Sålänge man inte förstår vad man menar är det väl inget problem? eller är det typ: "åh vad många IQ-befriade nollor som hänger på freeride!! de kan ju inte ens skriva ihop!! "
MEST LOL!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp