Skruv till skistopper

KvittFjall

Ny medlem
Skruv till skistopper
Hej, köpte Marker Griffon för några dagar sen. Efter 2 dagar insåg jag en väldigt tråkig sak. 1 Skruvjä*el saknades till skistoppern, och känns ju sådär att åka runt med 1 skruv på 1 av skistopperserna. Frågan lyder så klart så här:

Hur kan man få tag på en sån skruv, eller helst 4 st då :O Kan man beställa det eller är det bara att ta vilken skruv som helst? Eller är den specialdesignade för just skistoppers? -.-

Hatar när sånt här händer, tyvärr händer det alldeles för ofta. Så är väldigt tacksam för svar =)

Skruv till skistopper
Plocka bort skistoppern om det ändå saknas en skruv? Åker du bara park är ju inte skistoppern speciellt viktig + att den ofta går i sw landningar.

Skruv till skistopper
mmarcus sa:
Plocka bort skistoppern om det ändå saknas en skruv? Åker du bara park är ju inte skistoppern speciellt viktig + att den ofta går i sw landningar.
Dagens dummaste svar??? Vet du hur farligt det är att ha en skida utan stopper? Och att du inte får åka i en backa som tillhör SLAO utan skidstopper....

Skruv till skistopper
mmarcus sa:
Kanske ska tanka i 2 sekunder innan du svarar pa nage sant dar..
Svar pa fragan. Ga bara till en aterforsalgare av marker sa har dom nog sadana hemma annars besteller dom at dig.
Sist kosta det mig typ 30kr styck. Och ja du maste ha spesiella skruvar.

Mvh: Per

Skruv till skistopper
Har haft samma bindning om mina stoppers gick sönder antal gånger... Gick till stadium där jag köpt dom och sa att jag behövde en ny, dom gick typ in och tog en från ett par andra skidor och sa typ var så god. inget frågande efter kvitto eller så, testa det! annars säger du att du köpt dom där och om dom frågar efter kvitto säg bara att du inte hittat^^
Lycka till

Skruv till skistopper
Håller med om att de är ruskigt dumt att köra utan skistopper men hur fungerar det om man har en telis-bindning variant utan skistopper? Visst de löser sällan ut men de händer. Är det oaktsamheten i att inte ha en skistopper när man lätt kan ha en till bindningen som gör det förbjudet?

Skruv till skistopper
Jakobe sa:
Håller med om att de är ruskigt dumt att köra utan skistopper men hur fungerar det om man har en telis-bindning variant utan skistopper? Visst de löser sällan ut men de händer. Är det oaktsamheten i att inte ha en skistopper när man lätt kan ha en till bindningen som gör det förbjudet?
Telisåkare och åkare på andra åkdon som saknar någon slags broms ska ha fångrem

Skruv till skistopper
Jarle sa:
Jakobe sa:
+1

Skruv till skistopper
Hasse_Lindborg sa:
Jarle sa:
Jakobe sa:
+1
+2

Skruv till skistopper
har tyvärr ingen återförsäljare av marker här i jönköping, så vet inte hur jag ska få tag på skruvar :O ingen som har något tips på hemsida som är flexibla som man kan maila? =) Eller kan man fråga i stadium eller intersport?? Tackar för era svar dock!

Skruv till skistopper
skicka ett mail till dom. saknades skruvar då jag beställde nya saker till inlinsen också. skickade ett mail och fick en hel ny uppsättning skruvar och massa stickers! :)

Skruv till skistopper
SiouX sa:
skicka ett mail till dom. saknades skruvar då jag beställde nya saker till inlinsen också. skickade ett mail och fick en hel ny uppsättning skruvar och massa stickers! :)
Vilka ska jag maila? Köpte bindningarna begagnade och så saknades en skruv, alltid är det nåt ;)

Tillbaka
Topp