SKRUVAR I KNÄt

SKRUVAR I KNÄt
TJA

jag har just kommit hem från sjukan där dom operarade in 2 skruvar + en platta i mitt knää .....
jag undra om det är nån som har haft likadant och hur lång tid det tar att läka....
man lär ju inte kunna åka någe mera denna sesong i alla fall....

// tobbe

SKRUVAR I KNÄt
Osis du! Har själv klarat mig bra (ännu) men polarna som krachat har fått satsa lugnt 6 månader. Har menisk o korsband blivit riktigt trasiga kan det ta ännu längre tid..... Det känner du nog bäst själv.
Satsa på bra grundträning så har du igen det när snön kommer. Lycka till!

SKRUVAR I KNÄt
Tja, det beror ju på hur frisk du vill bli. Fullt återställd med full styrka i knät lär ta i alla fall ett år. Vad det är för skada spelar ju också in... Som någon sa innan, satsa MYCKET på grundträning. Tänk om du kör lite för hårt för tidigt och måste läka om allt ihop... Inte kul. Fan va trist med skador... Kan ju vara glad att du inte gjorde det i November iaf.

SKRUVAR I KNÄt
"Kan ju vara glad att du inte gjorde det i November iaf."

- som jag gjorde... Ingen fest. Bara 14:e dessutom. Skiddag nr fem.

SKRUVAR I KNÄt
Hej!

Inget kul att skada knä.
Slet av bakre korsbandet för två år sedan.
Slog dövörat till när kirurgen sa att jag skulle ta det försiktigt med all löpning och verkligen satsa på rehab. Så gick det som det gick, fick en rejäl inflammation och kunde inte träna på två månader.
Men jag åkte skidor 12 mån efter olyckan.
Så ta det lugnt under rehab o lyssna på sjukgymnasten, men de kan vara rätt mesiga ibland.

Lycka till.

SKRUVAR I KNÄt
Jag har det just nu, och har haft det i snart 4 veckor. Jag har dom i tummen, men jag kan jibba med det, ända e att jag inte vågar ta i lika mycket när jag snurrar. Men attt du har skruvar e positivt för det gör att det tar kortare tid för det att läka, men du kommer väl få ha det i 5-6 veckor beroende på vart odm sitter men jag skulle tippa på det.

/Jocke

SKRUVAR I KNÄt
Jag har det just nu, och har haft det i snart 4 veckor. Jag har dom i tummen, men jag kan jibba med det, ända e att jag inte vågar ta i lika mycket när jag snurrar. Men attt du har skruvar e positivt för det gör att det tar kortare tid för det att läka, men du kommer väl få ha det i 5-6 veckor beroende på vart odm sitter men jag skulle tippa på det.

/Jocke

SKRUVAR I KNÄt
jag kommer få två skruvar i vänster knä den 3:e april. då jag ska få ett nytt främre korsband, drog av det den 24 november (hann med en dag på skidor). och på grund av att det tar en jävla tid att få operationstid hoppas kunna vara tillbaka på allvar i okt/nov.
Jag skulle dessutom rekomendera att man går till en idrottssjukgymnast, för de på sjukhusen är ibland inte allt för bra.

SKRUVAR I KNÄt
Mitt knä hamnade på baksidan av benet när jag åkte snett i ett hopp. Som tur var det "bara" korsbandet som brast. Jag vill inte göra dig orolig, men läkaren sa att jag inte fick åka bräda mer. Jag sket i vad han sa och åkte vintern därpå (visst fick jag åka och tömma mitt svullna knä på blodvatten ibland...) men idag ca: 6 år efter olyckan är jag återställd. Vad jag vill få sagt är att kämpa på! Ett tips är att gå med "innebandyskor" på hemma och träna upp benmusklerna på vippbräda. Du kan låna/hyra träningsutrustning av sjukgymnasten.
Du får kaxiga ärr att impa töser med =)

SKRUVAR I KNÄt
Okej... Trodde att jag skulle slippa skriva det här men...
Snälla sluta skriva tomma inlägg bara för att hamna på förstasidan (om nu det är därför du gör det). Just nu ligger det 6 st mer eller mindre tomma, helt onödiga, inlägg i den här tråden. De som är intresserade kommer antagligen att hitta och läsa inlägget i alla fall.
PS. Dessutom är det rätt dumt med tanke på dem som har e-postbevakning på tråden...DS.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp