Skydd pants, för lår svanskota etc.

fajvan

Ny medlem
Godmorron freeride.

Checkade lite på junkyard idag och hitta dessa skydd för benen.Dem sitter som ett par shorts.
Det jag undrar är om det är värt att köra med dessa, tänkte att jag skulle satsta lite mer på railsen osv i år.
Samt vilka är de bästa?, protechs modell, eller reds eller kanske någon annan?

Fred ut / fajvan

Jag köpte såna för ett år sen men har inte använt så mycket. Däremot är det rätt nice om man har krashat höfter osv på t ex rails och vill skydda dom några dagar, för att inte krasha igen och få jättejätteont.

Hittar du dom billigt kan det vara värt att köpa, men annars kan du skita i det. Dom jag köpte var Protec.

Senast ändrad:
beror väl på priset, och så är det väl individuellt om man tycker att det är värt det. jag skulle kunna tänka mig att köra med det, en krossad höft gör säkert ont. men inte i parken, det känns överskattat.

jag funderar faktiskt på det, för om det är någonstans man slår i så är det fanimej svanskotan.
Men skyddar dom bra så att man inte får den där smärtan när man slår i , eller är det bara "inbillning".

Vore fett skönt att slippa oroa sig om svanskotan när man ska snurra lite extra etc.

Tillbaka
Topp