Slalomcarver som Allroundskida?
Jag funderar på att köpa en slalomcarverskida typ völkl Racetiger sc eller liknande ((typ svängradie ca 12-13m (165cm)), men jag undrar hur en sådan funkar i off-pist, skall använda den 90%av tiden i pist därav vill jag ha en rolig pistskida, men funkar det att köra med en sådan i offpist, jag förstår att jag får sämre bärighet än med en fetingskida om det är mycket puder, men skulle det funka?
sedan så undrar jag om någon har satt telisbindningar på en sådan vridstyv skida och hur det funkar?
Völkl/marker har ju med sina rails någon form av extra monteringsplatta man kan köpa och då ha telemark och slalombindning på samma skida och byta enkelt, är det någon som vet vad en sådan platta kan kosta?
sedan så undrar jag om någon har satt telisbindningar på en sådan vridstyv skida och hur det funkar?
Völkl/marker har ju med sina rails någon form av extra monteringsplatta man kan köpa och då ha telemark och slalombindning på samma skida och byta enkelt, är det någon som vet vad en sådan platta kan kosta?