Jag har använt båda väskorna.
Slim Jim är perfekt för ett par skidor, stavar, spade, sond, hudar och lite skidkläder kan man också klämma in. Väldigt enkel hantering med bra hjul och lätt samt tar nästan ingen plats ihoprullad. Så en extra väska behövs checkas in då man flyger.
I Snow Roller får jag ner ett par skidor, stavar, spade, sond, hudar, pjäxor, skidkläder och en veckas kläder. Men lägger hjälm i ryggsäck som jag har som handbagage. Två par skidor går också ner men då måste man ha en annan väska incheckat också. Snow Roller tar mycket mer plats hoprullad och är inte lika smidig att dra etc.
Däremot gick min Slim Jim sönder efter ett par år och ca 6 resor med flyg. Sömmen för dragkedjan sprack när jag bar väskan i handtaget och gjorde den obrukbar om man inte hade med sig silvertejp och tejpade ihop den...
Douchebag var extremt långsamma med sin customer service. Jag kunde av någon anledning inte hitta inköpskvittot och det tog lång tid och många diskussioner och foton av trasig väska och serienummerslappar innan de ville ge mig någon ersättning. Till slut fick jag en rabattkupong på att köpa en ny väska och därav köpte jag en Snow Roller. Får se om den håller bättre men den verkar betydligt robustare.