Slipstream -> Loaded?

sebhahn

Medlem
Slipstream -> Loaded?
Tja!
Funderar på att byta ut min Slipstream fibrefish flex 4 med slipstream truckars samt hjul, till en Loaded Pintail.
Funkar Pintailen att slajda med?
Någon som testat brädorna?
skillnader?
Tacksam för svar.

Slipstream -> Loaded?
Alla longboards går att slajda med. Jag har åkt lite på Pintailen och det är en trevlig och kvick bräda men om du hade tänkt slajda riktigt mycket skulle jag istället rekommendera Dervish eller Tan Tien, eller varför inte kolla på ett annat märke?

Sen har även hjulen stor betydelse. Det är lättare att slajda med hårda hjul med rundade kanter. Men precis som med brädorna går alla hjul att slajda med.

Vad är det med din Fiberfish som du är missnöjd med, eller tror du Pintail kommer vara bättre på?

Slipstream -> Loaded?
Tan Tien är väl den loaded bräda som faktiskt har en antydan till konkav om än inte mycket alls kan vara skönt för att låsa fötterna på brädan om du planerar att slajda mycket. Dervish och pintail är då näst intill helt utan konkav. Finns en hel uppsjö brädor av samma eller bättre kvalité till bättre priser. Loaded gör helt klart schyssta plankor men dom har fattat att dom kan ta betalt för märket.

Slipstream -> Loaded?
Shahn sa:
Sådana som följer med slipstream-brädorna..., och Ja, jag planerar att slajda
Och vad följer med slipstream-brädorna? Dom går att få med lite olika alternativ vad jag har sett i alla fall. Det kommer gå bra och slajda med vilken bräda du än väljer faktiskt. Testa en pintail så kommer du märka om du gillar den eller inte. Jag ogillar brädor utan konkav

Slipstream -> Loaded?
Shahn sa:
Det som följer med slipstream brädorna är antingen paris truckar (paket runt 2200kr) som är bra eller podium (1500-1900kr) som inte är så värst bra...

Slipstream tillverkar inga egna truckar

Slipstream -> Loaded?
Ska du slajda ser jag ingen anledning att köpa en Pintail, den är ju i princip en mindre stadsbräda man "ska" cruisa med. Tan Tien är helt klart the way to go. Grymt mycket bättre grepp i själva griptapen plus att Tan Tien'en är konkav vilket ger grymt fotfäste vid slides.
Sedan skulle jag rekommendera dig att du köper ett par riktiga truckar, Podium brukar inte vara att lita på i längden ... :)

Slipstream -> Loaded?
Gavva sa:
Ska du slajda ser jag ingen anledning att köpa en Pintail, den är ju i princip en mindre stadsbräda man "ska" cruisa med. Tan Tien är helt klart the way to go. Grymt mycket bättre grepp i själva griptapen plus att Tan Tien'en är konkav vilket ger grymt fotfäste vid slides.
Sedan skulle jag rekommendera dig att du köper ett par riktiga truckar, Podium brukar inte vara att lita på i längden ... :)
grip tape är sånt som följer med brädan och sedan sitter där för all framtid, punkt. Annars helt rätt! :D Menmen, alla brädor går att slajda på! Slajdade själv på en skateboard utan nose/tail och bigzigs i helgen ;P bred greppyta + skarpa kanter + kort hjulbas = svårare att slajda. Inte omöjligt. Och oftast inte svårt.

Slipstream -> Loaded?
Ni säger att det finns bättre brädor är Dervish, tan Tien och pintail, och dessutom är billigare. kan ni isåfall ge mig några tips på sådana brädor.
vad är konv.?
har kollat lite på Tan tien men hur funkar den att bara chilla runt på? :D

Slipstream -> Loaded?
Shahn sa:
Ni säger att det finns bättre brädor är Dervish, tan Tien och pintail, och dessutom är billigare. kan ni isåfall ge mig några tips på sådana brädor.
vad är konv.?
har kollat lite på Tan tien men hur funkar den att bara chilla runt på? :D
http://www.eastbilt.com/images/Uncut-lngbrd-concave.jpg <- där har du konkav, alltså motsatsen till konvex.

Angående brädval så anser jag att både pintailen och tantienen är för korta,
på min dervishen saknar jag lite konkav.

www.longboard.nu är en sida du kan läsa lite på :)

Vad tycker du om din nuvarande bräda då?
Vad är det för egenskaper du saknar och vill få fram med ett brädbyte? :)

Slipstream -> Loaded?
Tycker den känns lite stel, känns som man är för långt ifrån marken och har problem med att slajda.
Jag tror att Tan tienen är mer lekfull, man är närmare marken, kvick. :D

Tack för alla svar!

Slipstream -> Loaded?
linder sa:
Shahn sa:
Det som följer med slipstream brädorna är antingen paris truckar (paket runt 2200kr) som är bra eller podium (1500-1900kr) som inte är så värst bra...

slipstream tillverkar vist egna truckar märket är R7

dom brukar sitta på ;o

Slipstream -> Loaded?
kevingoskii sa:
linder sa:
Shahn sa:

slipstream tillverkar vist egna truckar märket är R7

dom brukar sitta på ;o
Det är podium truckar ... men visst du får gärna kalla dom för slipstream, det är dock inte rätt ;)

Dessa truckarna sitter på dom sämre "standard" paketen medans i "custom" och "riders" så skickas paris truckar med.

Senast ändrad:
Slipstream -> Loaded?
R-R sa:
där har du din bräda, det finns andra reklamfilmer än loadeds.
Varför skulle man köpa den före dervishen?

Det enda som jag (och många andra) saknar hos min dervish är ju lite extra konkav men den där brädan hade ju också bara 7mm så det är ju ingen skillnad alls där...

+ att reklamfilmen va ju riktigt fattig om man jämför med loadeds underbara videos :P

Senast ändrad:
Slipstream -> Loaded?
linder sa:
R-R sa:

Det enda som jag (och många andra) saknar hos min dervish är ju lite extra konkav men den där brädan hade ju också bara 7mm så det är ju ingen skillnad alls där...

+ att reklamfilmen va ju riktigt fattig om man jämför med loadeds underbara videos :P
den är bättre på alla sätt, samt billigare än dervish. den har bättre tail och nose för tricks. Den har viss konkav. inte konvex som dervish. den är mycket mer lik en mer dh-dropthru i formen-->enklare övergång i och med att man utvecklas och vill börja med dh. Sen att man inte har samma bräda som 80 procent utav resten har är ju bara ett plus.

Slipstream -> Loaded?
R-R sa:
linder sa:
R-R sa:

den är bättre på alla sätt, samt billigare än dervish. den har bättre tail och nose för tricks. Den har viss konkav. inte konvex som dervish. den är mycket mer lik en mer dh-dropthru i formen-->enklare övergång i och med att man utvecklas och vill börja med dh. Sen att man inte har samma bräda som 80 procent utav resten har är ju bara ett plus.
Men snälla..
En del personer kanske inte vill ha en gigantisk tail och nose.
En del föredrar något konvexa brädor för att dom beter sig på ett lite annorlunda sätt.
Det är inte heller brädans truck positionsring och form som bestämmer hur lätt en person har att gå över till downhill. Det beror helt på åkarens skicklighet och begåvning.

Säg inte att en bräda är sämre än någon annan bara för att den inte har dom aspekterna som du letar efter.

Slipstream -> Loaded?
Ja, pintailen funkar att slajda med om du har rätt hjul.. Jag har testat både slipstream och pintail och tycker att pintailen var mycket skönare... kommer dock inte ihåg vad det var för truckar på dessa brädor när jag testade dem.

Slipstream -> Loaded?
R-R sa:
linder sa:
R-R sa:

Läste du inte vad jag skrev?

Båda brädorna har 7mm konkav... Dervishen är inte konvex det finns inga loadedbrädor som är konvexa, det som är närmast är dancern som är helt platt...

När du säger att den har bättre tail och nose så känns det som du är hög, båda av dessa brädor har ingen extra kick utan det är helt platta så skillnaden är ju minimal

Dervish: http://www.longboardshop.de/shop/product_info.php?cPath=78_153&products_id=871
Pump Action: http://www.longboardshop.de/shop/product_info.php?cPath=78_229&products_id=1653

Sen va fan menar du med dh-dropthru? Att den inte är lika avrundad? Kan säga att det lilla gör ingen skillnad alls i övergången mellan freeride till dh, då det enda som gör att man vågar åka snabbare (om man har vett i huvudet) är att man lär sig slidea eller fotbromsa från gångfart och sen successivt upp till dh-farter runt 60-70kmh

Och billigare med €10 är inget argument det är bara löjligt...

ErikGranli sa:
Säg inte att en bräda är sämre än någon annan bara för att den inte har dom aspekterna som du letar efter.
Speciellt inte när dom är såpass lika och sen försöka övertyga om att det ena är så jäkla mycket bättre :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp