Jag har spänt vajern och den är i gott skick. (Det är mekaniska skivbromsar)PLarsson sa:Är det hydraliska elr mekaniska bromsar du har?
Är det hydraliska så kan du prova kolla trycket,fylla på sån där olja,
och är det mekaniska kan du kolla vajern om den i blivit sliten (utsträckt) elr något sånt..
Hade ingen aning om att det blev en hinna. SURT =(a_sjolund sa:ska man rengöra bromsar ska man tvätta skivorna med bräkleen. för det lämnar ingen hinna.
Blir det inte en hinna med aceton & t-röd?landstrom26 sa:det var olja på mina belägg så jag tog bort beläggen och tvättade med t-röd,det blev mycket bättre
jag vet inte mina bromsar tog då bättreSSTIERNBORG sa:Blir det inte en hinna med aceton & t-röd?landstrom26 sa:det var olja på mina belägg så jag tog bort beläggen och tvättade med t-röd,det blev mycket bättre
Det funkade inte för mig =(landstrom26 sa:jag vet inte mina bromsar tog då bättreSSTIERNBORG sa:Blir det inte en hinna med aceton & t-röd?landstrom26 sa:det var olja på mina belägg så jag tog bort beläggen och tvättade med t-röd,det blev mycket bättre
Testar just nu!R_krona sa:släng in beläggen o skivan i ugnen på 200 grader i 10 min då försvinner fettet/oljan eller vad det nu är