Smal fot - smala pjäxor?
Hej vänner, söker svar på en liten snabb fråga hos er.
Har varit och testat pjäxor där jag fick min fot mätt och fick höra att den är väldigt smal.
Därmed behöver jag en pjäxa med smal läst.
Känner till att pjäxan är A och O när det gäller skidåkning,
men hur farligt är det egentligen att ha en lite bredare än enligt det butiken sa?
Priset bör inte vara något man har hänsyn till, det känner jag till och i vanliga fall gör jag inte det.
Men på grund av utplockat pga rean börjat finns det enbart lite dyrare kvar (4400 - 5000 kr), vilket jag inte känner för at lägga.
Testade pjäxor med läst runt 98, någon med 100 men dessa var då lite dyrare,
Testade även ett par med läst 102, och tycker personligen den satt bra, med jämt "tryck" över hela foten.
Är detta på tok för stort och kommer påverka min åkning?
Borde den inte bli bättre när jag värmer dem?
Hoppas på ett hjälpligt svar!
Må gott i snön!
Har varit och testat pjäxor där jag fick min fot mätt och fick höra att den är väldigt smal.
Därmed behöver jag en pjäxa med smal läst.
Känner till att pjäxan är A och O när det gäller skidåkning,
men hur farligt är det egentligen att ha en lite bredare än enligt det butiken sa?
Priset bör inte vara något man har hänsyn till, det känner jag till och i vanliga fall gör jag inte det.
Men på grund av utplockat pga rean börjat finns det enbart lite dyrare kvar (4400 - 5000 kr), vilket jag inte känner för at lägga.
Testade pjäxor med läst runt 98, någon med 100 men dessa var då lite dyrare,
Testade även ett par med läst 102, och tycker personligen den satt bra, med jämt "tryck" över hela foten.
Är detta på tok för stort och kommer påverka min åkning?
Borde den inte bli bättre när jag värmer dem?
Hoppas på ett hjälpligt svar!
Må gott i snön!