Snälltåget 2 Januari - Kirchberg in Tirol

Miro_

Medlem
Hej!
Jaha så får man prova på att åka tåg ner till Österrike, ska bli intressant - det tråkiga är att man bokade resan lite för sent så det fanns ingen plats för delade "sovkupe"
Får väl bli baren om den finns! Är det någon som åker ner då med?
Kitzski

Senast ändrad:
Alla tåg är snälla här! Det säljs öl och skumpa även i regionala tågen! God jul!
IMG-20251224-WA0003.webp

Hej alla freerajdare! Så nu har man testat på snälltåget och åkt skidor i Kitchberg in tirol. ☀️❄️⛷️ Mitt första intryck var ett besvikelse, för skidbackarna var mycket isiga... Men ju mer man åkte detså mer förälskad man blev på detta område. Hit skulle man komma igen utan problem. Bodde på Lifthotel Aschaber, bussförbindelse var bra, staden var liten och mysig, afterski var ok, uppe i backarna fanns bra restauranger/barer. Jag var också en sväng på ett annat skidområde i närheten Westendorf/ skiwelt

När jag skulle åka hem så på morgonen fick jag information att snälltåget var inställt, ersättningsbuss.. Då fick jag skjuts till Salzburg airport - då var det bara ta flyget hem :) men snälltåget återbetalde direkt min tågresa som jag hade betalat för.. men det var ändå kul att åka tåg dit ner (kommer göra det igen) :)

Senast ändrad:
Härligt att du var nöjd med resa 🤩

Ps. Det är alldeles för långt till 14 mars då jag själv åker söderut…

Härligt att du var nöjd med resa 🤩

Ps. Det är alldeles för långt till 14 mars då jag själv åker söderut…
Det var inställt pga öväder i Tyskland! :) Inga fara då tror jag nog att det blir bra väder när du åker. Jag åkte ner själv med tåget, men jag hade ett stort sällskap från Kroatien där vi fick bra boende med frukost och middag för 85 Euro per dag.
Det är bara att ta med nack-kudden, käka på tåget (felix micromat) ta några ÖL, bland trevlig personal och passagerare.
Och ladda för bra musik där nere :) Boven op de berg

Det var inställt pga öväder i Tyskland! :) Inga fara då tror jag nog att det blir bra väder när du åker. Jag åkte ner själv med tåget, men jag hade ett stort sällskap från Kroatien där vi fick bra boende med frukost och middag för 85 Euro per dag.
Det är bara att ta med nack-kudden, käka på tåget (felix micromat) ta några ÖL, bland trevlig personal och passagerare.
Och ladda för bra musik där nere :) Boven op de berg
Hehe jag ska tyvärr inte ta tåget och inte till Kitzski men tar med mig övriga tips ;)

Tillbaka
Topp