Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anton tack för ett seriöst svar.Precis vad pappa sa. Kanske på norrsidan av dundret...men ungefär så mkt att man kan göra en mindre snöboll av det. Men man kan ju alltid hoppas eller hur? Antagligen inte bara jag som är fruktansvärt åksugen och skulle göra rätt mkt för ett par svängar i snö!AntonOlofsson sa:ja de kan mycket väll ligga kvar nån liten snö fläck på dundrets baksida men de är inte säkert att de finns nog med snö så att man kan åka skidor på den![]()
haha!Henrik_koivisto sa:Alltså är du seriös?
Jag hoppas verkligen att du är ironisk i denna fråga..
Jag bor inte i gällivare utan 12 mil ändå längre norrut och vi har då iallafall ingen snö..
Fast det är klart, isbjörnarna knatar runt på gatorna och skrämmer små barn.. Renarna tar oss dit vi ska, från kåta till kåta..
Det är inte så jävla kul ska jag tala om för dig. Man blir lite rädd när man är ute och går och det helt plötsligt står ett gäng björnar bakom en..philter sa:haha!Henrik_koivisto sa:Alltså är du seriös?
Jag hoppas verkligen att du är ironisk i denna fråga..
Jag bor inte i gällivare utan 12 mil ändå längre norrut och vi har då iallafall ingen snö..
Fast det är klart, isbjörnarna knatar runt på gatorna och skrämmer små barn.. Renarna tar oss dit vi ska, från kåta till kåta..
faktist tror jag det, har för mig att norrland slutar kring gävle. eller?The_teo sa:men sen är ju inte Sundsvall Norrland :>
Jag tror inte att det finns så mkt snö att du kan åka skidor i september.Jesper-am-Arlberg sa:använder den här tråden för att slippa skapa en ny, har ledigt under september o undrar om det finns några som hellst snö chanser norrut då? har inga krav på bottenlösa svängar, men kan man gå upp o åka några hundra meter så är jag nöjd. alternativet är att sticka ner till alperna o åka glaciär, men de har jag gjort förr.
Eller ska man dra till värmen o vänta tills säsongen börjar?
haha killen me koll:P hör när mr. geografi talarXDThe_teo sa:men sen är ju inte Sundsvall Norrland :>
stryn är väl stängt för ett tag sen de då..karln sa:Men det finns ju glaciärer i norge som är ganska lättåtkomliga på andra håll. Stryn?
Gälka Warriors hade tänkt att ha sommar grunge cupen den 7 juli (som är en lokal tävling som dom brukar hålla nyår,påsk å så skate på sommarn men nu hade dom tänkt att ha den på snö efter som de fanns så mycket kvar,) men ställde in den pga dimma, så de kan mycket väll finnas nån ganska stor fläck att åka på, men jag kan inte lova nått, hade tänkt ta mig upp och kolla hur läget är men åker i väg imorgon så hinner nog inte.PNyberg sa:Anton tack för ett seriöst svar.Precis vad pappa sa. Kanske på norrsidan av dundret...men ungefär så mkt att man kan göra en mindre snöboll av det. Men man kan ju alltid hoppas eller hur? Antagligen inte bara jag som är fruktansvärt åksugen och skulle göra rätt mkt för ett par svängar i snö!AntonOlofsson sa:ja de kan mycket väll ligga kvar nån liten snö fläck på dundrets baksida men de är inte säkert att de finns nog med snö så att man kan åka skidor på den![]()
Har varit därupep nästan vaje jul sedan ja va liten grabb och är fullt medveten om eran isbjörnssituation som börjar kuka ur totalt, isbjörnsaffian och allt annat otrevligt som börjat förekomma i kullen. I centrala gälli är det väl fortfarande lemlarna hirri virri och vildur som styr med järhand över stadens alla hörn.
Även nya jaktlicensen som ger er rätt till tunga automatvapen så ni kan värja er mot dessa bestar till steorid-isbjörnar, annat va det när man va liten och fick fäkta bort dom med spikklubba och en brinnande fakla.
Over n out från skaraborg där bjärven int´ spridits sig än.
Gälka Warroiors? Flaket och Co? Träffade dom snubbarna i Whistler....goa snubbar!AntonOlofsson sa:Gälka Warriors hade tänkt att ha sommar grunge cupen den 7 juli (som är en lokal tävling som dom brukar hålla nyår,påsk å så skate på sommarn men nu hade dom tänkt att ha den på snö efter som de fanns så mycket kvar,) men ställde in den pga dimma, så de kan mycket väll finnas nån ganska stor fläck att åka på, men jag kan inte lova nått, hade tänkt ta mig upp och kolla hur läget är men åker i väg imorgon så hinner nog inte.PNyberg sa:Anton tack för ett seriöst svar.Precis vad pappa sa. Kanske på norrsidan av dundret...men ungefär så mkt att man kan göra en mindre snöboll av det. Men man kan ju alltid hoppas eller hur? Antagligen inte bara jag som är fruktansvärt åksugen och skulle göra rätt mkt för ett par svängar i snö!AntonOlofsson sa:ja de kan mycket väll ligga kvar nån liten snö fläck på dundrets baksida men de är inte säkert att de finns nog med snö så att man kan åka skidor på den![]()
Har varit därupep nästan vaje jul sedan ja va liten grabb och är fullt medveten om eran isbjörnssituation som börjar kuka ur totalt, isbjörnsaffian och allt annat otrevligt som börjat förekomma i kullen. I centrala gälli är det väl fortfarande lemlarna hirri virri och vildur som styr med järhand över stadens alla hörn.
Även nya jaktlicensen som ger er rätt till tunga automatvapen så ni kan värja er mot dessa bestar till steorid-isbjörnar, annat va det när man va liten och fick fäkta bort dom med spikklubba och en brinnande fakla.
Over n out från skaraborg där bjärven int´ spridits sig än.
Och jag norrland börjar vid Gävle...
Ja, men det är väl en glaciär och det lär finnas mer snö där än några andra ställen i sverige i september och riksgränsen abisko och narvik som jag också rekommenderade lär inte heller vara öppna då. Hur man än gör lär du få knata. Men har du gett dig fan på att åka skidor i skandinavien i september är det ju bättre att dra till en glaciär där det garanterat är snö än till snöstrimman du ryktesvägen hörde skulle ligga i dimmorna på baksidan av Dundret...me_syltmogul sa:stryn är väl stängt för ett tag sen de då..karln sa:Men det finns ju glaciärer i norge som är ganska lättåtkomliga på andra håll. Stryn?
Lyngsalpene i norra Norge brukar ju kunna bjuda på lite puder i september. Prata med offpistskolan i Alta. Googla lite så hittar du säkert skolan.Jesper-am-Arlberg sa:använder den här tråden för att slippa skapa en ny, har ledigt under september o undrar om det finns några som hellst snö chanser norrut då? har inga krav på bottenlösa svängar, men kan man gå upp o åka några hundra meter så är jag nöjd. alternativet är att sticka ner till alperna o åka glaciär, men de har jag gjort förr.
tackar, ska ta o kolla upp det där.PeAC sa:Lyngsalpene i norra Norge brukar ju kunna bjuda på lite puder i september. Prata med offpistskolan i Alta. Googla lite så hittar du säkert skolan.Jesper-am-Arlberg sa:använder den här tråden för att slippa skapa en ny, har ledigt under september o undrar om det finns några som hellst snö chanser norrut då? har inga krav på bottenlösa svängar, men kan man gå upp o åka några hundra meter så är jag nöjd. alternativet är att sticka ner till alperna o åka glaciär, men de har jag gjort förr.
Ligger ju rätt långt norrut men om du är riktigt åksugen så är det alternativet känns det som.
Stämmer bra.PNyberg sa:skönt att jag som dum skaraborgs bo fick lite saker utredda här. Saker jag jag till 100% trodde va sant om norrland:
1. Man körde skoter på gatorna året om.
2. Snö året om överallt
3. Norrland är allt norr om stockholm.
4. Folk bodde i kåtor.
5. Norrlänningar inte hade ngn slag humor.
Nu kanske ja tom vågar mig upp.
Låter som en plan: finns det läge för kall snö eller är det park som gäller?Skare sa:Juvashytta och Folgefonna i Norge är två glaciärer med lift som är öppna i september. Glöm Sverige! I sista Fri Flyt är det artikel om skidåkning i sept.