Snö någonstans?

Gazza1

Aktiv medlem
Snö någonstans?
Finns det snö någonstans i Europa än? Har bokat två alpresor och två åre svängar och börjar bli riktigt orolig nu. Har inte hört att någon har lagt några svängar i varken Italien eller Frankrike än och Sverige är inte ens att fundera på just nu.

Hur ser det ut. Finns det några rapporter från säsongare i Alperna? Kan ni stilla en orolig själ. Gärna från Monterosa eller Les Arcs :)

Snö någonstans?
Bästa tipset just nu verkar vara västra Norge. Ställen som Voss, Röldal och Örsta har helt galna prognoser för de närmaste dagarna. Riktiga dump som ska komma men som inte verkar ta sig in över landet någon längre sträcka, utan stanna längst i väster. Voss skriver att de öppnar den 10/12 men de andra orterna har jag inte kollat. Lycka till i jakten.

Snö någonstans?
NickH sa:
Bästa tipset just nu verkar vara västra Norge. Ställen som Voss, Röldal och Örsta har helt galna prognoser för de närmaste dagarna. Riktiga dump som ska komma men som inte verkar ta sig in över landet någon längre sträcka, utan stanna längst i väster. Voss skriver att de öppnar den 10/12 men de andra orterna har jag inte kollat. Lycka till i jakten.
Dom har fått mycket nederbörd i väst-norge, men inte haft temperaturen på sin sida riktigt.
När prognosen säger -2 grader och dump, så räkna inte med att allt kommer som snö.
Verkar dock som att temperaturen kommer krypa neråt nu i veckan. :)
Ryktas om att röldal eventuellt öppnar till helgen!

Snö någonstans?
Hemavan/Tärnaby har en del snö, mest i Sverige faktiskt. Öppet från och med igår tror jag, dock inte alla backar.

Snö någonstans?
Okej, Röldal börjar arta sig...

375985_10150404530858597_62584223596_8639987_800689857_n.jpg

Snö någonstans?
Kanske kan bli några svängar på alla dessa resor i alla fall. Lite orolig är man ändå. Kul för er som är i Röldal och Hemavan iaf. Hoppas det vänder för Alperna snart också så att man inte får en lika sketen säsong som förra året.

Tillbaka
Topp