Snö runt Verbier

vjakob

Medlem
Snö runt Verbier
Hej!
Sitter i Verbier med ganska tråkigt snöläge. Stenhårt och lite snö överlag, så vi funderar på att leta oss bort från 4 valles i några dagar. Vi har tillgång till bil och är norrlänningar så resa några timmar är ju lugnt!

Tips på skidort med hyfsad liftnära offpist. Hellre en ort med lite folk än ett ställe med de hårigaste linjerna där allt är uppåkt.
Några förslag? :)

Snö runt Verbier
har ni köpt Annual+ så har ni ju hela aoustadalen att leka i med gratis liftkort ?!

håll koll på wepowder.com för snörapperter ?

Snö runt Verbier
Tyvärr har vi inte det, är bara nere en vecka.

Men tack för tipset på wepowder, synd att det såg mörkt ut på för västra alperna där :/

Snö runt Verbier
Hawk100 sa:
Evolene, Ovronaz, Zinal, Grimenz, Diableret.......
Tack, ska ta och kolla upp dem!

Får försöka göra det bästa av situationen när man har lite oflyt med förhållandena. Snackade med några knegare här och dom sa att tövädret var minst två veckor tidigare i år än vanligt.

Snö runt Verbier
Har ni redan tutat lite runt Verbier? Annars är det ju fint att gå på hudar upp mot Rosanlanche och åka ner till Fionay, eller gå upp på eftermiddagen och bo över på cabane Brunet för att dagen efter fortsätta på hudar upp mot Mont Rogneux. Fina turer även om snön är risig......

Snö runt Verbier
Ja, gör som Hajk och Gubbfan säger och ta fram hudarna. Finns mängder med turer runt Verbier varav Hajk nämnde ett par. Några andra är;
Glacier du Parrain - glaciär med avslut i Fionnay.
Glacier de Mourti - glaciär med avslut och övernattning i Cabane de Prafleuri. Sedan tillbaks över col de Prafleuri, och ner över plan de Prafleuri och dammen. Alternativt över Pointe d'Alleves och ner mot Pralong.
Pralong - Fin dalgång i nordläge ner mot byn Pralong. Buss tillbaks till liftsystemet.
Le Metailler - Brant topp med glaciär, och totalt 1600 lodmeter ner till Pralong. Buss tillbaks till liftsystemet.

Så fram med kartan bara, och god tur!

Snö runt Verbier
STORPOTATEN sa:
Hawk100 sa:
Har ni redan tutat lite runt Verbier? ......
Tutat lite runt Verbier? Fan, det har väl alla gjort. Jag rekommenderar Denner lager, ackompanjerat av Fernet och tillhörande Williamine.
Ja ja, jag vet att du tycker att det var på tok för länge sedan du fick "tuta" i Verbier...... :-)
Du får börja hänga med 20-åringar i Verpan istället för med gubbar i obskyra småhålor!!!! Men du fick ju en flaska grappa för att kunna "tuta på" menan vi fullvuxna var ute och körde midjedjupt.....

Bara som en påminnelse:

:-)

Snö runt Verbier
Mer pistnära offpist än Super St Bernard finns inte sen dom stängt liften. Sen en avstickare till klostret för övernattnig. Ligger snö hela vägen till Evolonne har dom förutom ett mycket fint åk Grappa Mirtillio som belöning bussen genom tunneln tillbaka. Prata med någon av Verbierguiderna om aktuella förhållanden Ett annat oupptäckt fint område är vicher. Kort anmarsch till fina åk
Vårsnö är inte att förakta det heller.

Snö runt Verbier
Kära gubbar på rymmen!

Apropå ovan länkade video så verkar det tokdumpa där from söndag tom tisd/onsd v12.
Med tanke på att jag ska till området nu på måndag undrar jag var skogsåkningen från videon är, Pecotto området?

Med vänlig hälsning,
Skaegget

PS Ursäkta kapningen av tråden DS

Snö runt Verbier
Skaegget sa:
Kära gubbar på rymmen!

Apropå ovan länkade video så verkar det tokdumpa där from söndag tom tisd/onsd v12.
Med tanke på att jag ska till området nu på måndag undrar jag var skogsåkningen från videon är, Pecotto området?

Med vänlig hälsning,
Skaegget

PS Ursäkta kapningen av tråden DS
Höhö, ja du, mycket av åkningen är faktiskt i pisten... Men både i och utanför är från Belvedere området.

Tillbaka
Topp