Snö...

freeride_nu

Aktiv medlem
Snö...
Ville bara säga att här i Gbg har det snöat hela dagen och gör det fortfarande. Ca 30 cm pudersnö har det fallit. Synd bara att vi inte har några höga berg på sisådär 3000 m här. Då skulle Gbg vara bäst eftersom det alltid regnar här vilket betyder mycket snö på hög höjd. Är ni avudsjuka? Själv var jag nog lite inriktad på vår. Iallafall här. I Alperna får det gärna vara vinter jämt.

Snö...
Nä inte är vi avundsjuk. Här i Örnsköldsvik har ju vi -35 och max luftfuktighet så det känns som att gå i en isdimma. Skidåkning? Vad är det för nåt? Var så länge sedan jag hörde talas om det så jag har glömt. Får se om man får uppfriskat minne när man ska till svenska fjällen i helgen.

Snö...
Min situation känns hopplöst jobbig, Örebro står med -10 och ingen snö. När vi så får nederbörd är det underkylt regn eller +2 grader och snöblask.
Lösningen på detta problem är att åka norrut (eller söder till alperna) då öppnar man plånboken och ett eko stiger deprimerande till svar när man undrar vart pengarna är.

Summa summarum, inga pengar ingen rikvän med stuga i norr och ingen lotto vinst. Man får unna sig en dag i Säfsen och hoppas på lotton till påsk. Annars blir jag intagen för abstinensbesvär.

/coig

Snö...
VA vadå har det snöat i göteborg idag, såg ju att det var minst 3 plus. Fast det kanske kan snöa vid tre plusgrader? Är det någon som vet

Tillbaka
Topp