Snödjup i Serre Chevaliere början på April?
Tjena tjena.
Ska åka ned till Serre V.14(28:e mars-4:e april) för att få lite skön åkning nu på våren. Beslutet att åka dit kom faktiskt efter att ha läst alla toppen recensioner från er som har varit där, plus det faktum att jag själv aldrig har testat på den delen av alperna...
Men en sak har börjat oroa mig nu efter jag har bokat. Efter att ha läst lite på forum och dylikt så verkar som det kanske var ett dåligt val att åka dit så "sent"? En del skriver att man åker på halm då, medan andra skriver att det är som bäst snödjup då... förvirrande!
Så snälla någon som har varit där då, berätta hur det var. Fanns det tillräckligt med snökanoner för att upprätthålla en helt OK standard eller var det snarare så att backarna var upptagna av betande kor?
Mycket tacksam för svar!
Ska åka ned till Serre V.14(28:e mars-4:e april) för att få lite skön åkning nu på våren. Beslutet att åka dit kom faktiskt efter att ha läst alla toppen recensioner från er som har varit där, plus det faktum att jag själv aldrig har testat på den delen av alperna...
Men en sak har börjat oroa mig nu efter jag har bokat. Efter att ha läst lite på forum och dylikt så verkar som det kanske var ett dåligt val att åka dit så "sent"? En del skriver att man åker på halm då, medan andra skriver att det är som bäst snödjup då... förvirrande!
Så snälla någon som har varit där då, berätta hur det var. Fanns det tillräckligt med snökanoner för att upprätthålla en helt OK standard eller var det snarare så att backarna var upptagna av betande kor?
Mycket tacksam för svar!