Snöförhållanden i Riksgränsen v22?

Neeskens

Ny medlem
Tja!

Tänktet dra till Riksgränsen v22 och undrar hur snön brukar vara då? Oåkbart blöt eller bara shysst smörig? Finns det ngn offpist som funkar så sent, några tips??

Mkt tacksam för svar ;-)

v22 sa du, veckan efter extrem NM alltså..
Ja du, jag var upp i helgen och det var bra slaskigt.. Tempen ligger på runt 5-6 grader och strålande sol hela tiden.. Offpist är det i hela gränsen, dom verkar ha slutat pista nu.. Mycket var dock uppåkt, men det gör inte så mkt när det är slask.. Som inte är så tung åkt faktiskt, så tillvida du har bra vallade skidor..
v22 är så sent på året att du får räkna med slask och eventuellt regn.. Men man slipper oftast flatljuset iallafall, ett plus..

Kan inte folk fråga vad det är för snöförhållanden nu istället. Hur ska man veta hur snön är om 2v?

Henrik_koivisto sa:
v22 sa du, veckan efter extrem NM alltså..
Ja du, jag var upp i helgen och det var bra slaskigt.. Tempen ligger på runt 5-6 grader och strålande sol hela tiden.. Offpist är det i hela gränsen, dom verkar ha slutat pista nu.. Mycket var dock uppåkt, men det gör inte så mkt när det är slask.. Som inte är så tung åkt faktiskt, så tillvida du har bra vallade skidor..
v22 är så sent på året att du får räkna med slask och eventuellt regn.. Men man slipper oftast flatljuset iallafall, ett plus..
Var der for 1 vacka side. Det var jette bra, første gang jag har verdt på grensen och at det har vorit BRA væder..

Skal dit til helga, da kan jag ge lyd om hur det va:)

Va der i dag. Det va konge, værmeldingen tok feil og det ble let overskyet/ litt sol og circa 1 + grad. Litt nysne også konge. Men tror det kan bli dårligere utover den her veckan

Brukar vara lite slaskigt vilket e gött då kan man plocka fram sina Maden och njuta till fullo!

Tillbaka
Topp