Snöförhållanden riksgränsen

Pippe

Ny medlem
Tjenare!
Jag ska åka upp och besöka min bror i Kiruna till helgen. Vi tänkte då passa på att åka till gränsen för att åka lite skidor, så jag undrar nu om någon har besökt riksgränsen de senaste dagarna och kan berätta hur åkningen är nu så här sent på säsongen?
Jag hörde från min bror att snön smälter för fullt i Kiruna men hur hårt har det milda vädret tagit på gränsen?

Tack i förhand!

kan tyvärr inte uttala mig om hur det är i riksgränsen men här i kiruna smälter den bort ruskigt fort nu.. som tur är det kallare där uppe nu, ska själv upp till helgen och åka så jag hoppas på grym åkning..

Men jag tror åkningen e helt okay, om man tycker om slask för det kan mkt väl vara slask där uppe nu..

Jag var där senast i söndags och då så var det mkt vindpinat och slaskigt, men ändå med mkt snö kvar, så jag skulle misstänka att du det kommer vara mkt slaskigt när du ska upp.

dom har ingen park alls i riksgränsen.. finns inga hopp el dylikt mer än handbyggda lite utspritt på berget..

Detta är vad jag tror iallafall..

hoppen hittar du ner mot katterjåk ( vandrarhemmet). annars så finns det mycket klippor att hoppa från...ha de

Tillbaka
Topp