Snökanonerna i kåbdalis e igång!

Mr_Teilus

Ny medlem
nu har dom börjat skicka ut snö i kåbdalis backen! xD www.kabdalis.com åsså längst ner i höger hörn e webkameran :) :) kolla!

Senast ändrad:
skojskoj, synd bara att det inte finns nå hopp och att det typ är en lutande hockeyplan.
Vore kul om dom fick upp nå hopp tidigt också!

Kommer hela eller halva vara uppe på premiären?

det är ju klart vi ska vara värst "jeppenator" :D säger bara NORRBOTTEN heh... Ska dit idag och lägga mig på snön och känna på den hahaha

Skulle aldrig klara av att bo i söder, för ni har ju aldig nå snö där nere typ :(

tränaby har ju gått ut me att dr ska öppna 20 okt alltså nästa lördag. och me vädret som vart nu verkar det ju ingen omölighet

För att vara lite mer realistisk så kommer det dröja minst 2 veckor innan skidåkning blir möjligt i tärnaby eller kåbdalis, hela nästa vecka kommer temp att ligga på 5+!
och då smälter även all snö, synd bara att kåbban inte kom igång tidigare i veckan då det var minst lika kallt.
1192206649.807-0.0.jpg

jodå visst gör de snö även i lindvallen och trysil

rimg.app

Lägg märke till Skistars mäktiga arme!!

Senast ändrad:
Kitok sa:
det är ju klart vi ska vara värst "jeppenator" :D säger bara NORRBOTTEN heh... Ska dit idag och lägga mig på snön och känna på den hahaha

Skulle aldrig klara av att bo i söder, för ni har ju aldig nå snö där nere typ :(
Nja, jag hade nog helldre bott söderut. Många av backarna längre ner i sverige hålls oftast i mycket bättre skick, finns riktiga boxar/rails och även om det är snöbrist lyckas personalen och åkarna oftast få ihop väldigt stora och fina hopp, medans norrbotten är med risigt.

Vi kommer ha hopp till nästa vecka har jag hört :) snö kanonerna står på dygnetrunt och det har blivit ganska feta högar nu..

asså alla som tror att vi inte kmr o öppna i tid kan ju gå och lägga sig det är snart klart nu ju

var lyckliga lappar, jag får nog vänta en månad till om inte två!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp