Snön faller i Åre - my ass!

Pappa

Ny medlem
Vad har hänt? Vi kräver en förklaring. Är det ingen som eldar upp saker till förmån för snögudarna längre?

Vi har offrat pengar, godis och en ikon.

Bidra ni också!

hehe självklart offrar jag hela tiden :) dock ska jag inte till åre förän v7, men jag ska till saalbach v4 så man får rikta gåvorna söderut istället ett litet tag till, men sen ska jag sätta igång att stampa, tillbe och offra för åres skull :D

Man kanske skulle ta och offra en annan skidort. Då behöver det
inte snöa där och då blir det mer till Åre. Vilken är egentligen den
mest onödiga skidorten?

SÄLEN !! den går mycket bra att offra :)

eller vänta lite nu.... då skulle juh alla som håller till i sälen spridas ut på massa andra orter = inte bra... så där sprack det :)

Vad man ska komma ihåg med Åre är att Skutan faktiskt är betydligt mycket högre än Åre by. Skutan är närmre 1420 m.ö.h vilket resulterar i hårdare väder och framförallt - KALLARE!

Det kan tyckas tråkigt på väderkartorna men det räcker med ett litet steg i rätt riktning så är allt som det ska!

ROC on!

Sen får man ändå se det så här ROCket; att högzon inte är öppen vilket resulterar i att man sliter i ett fåtal backar. Dessa är inte särledes fräscha för tillfället vill jag lova. Så vida man inte har hyrskidor och kan skita i det mesta(men det är det kanske inte så många som har).

Visst kommer högzonen säkerligen vara super när den väl öppnar men det verkar som vi får vänta några veckor till. Vi hoppas naturligtvis på sjuka mängder snö och åtminstone några minusgrader men ser inte för ljust ut för tillfället. Så med andra ord är det bara att offra på!

Det känns nästan som om snön borde komma snart med allt detta offrande. Den kan inte vara långt borta och den store snöguden kan inte vara missnöjd över våra gåvor.

Självfallet måste vi bibehålla vår offringstakt för en strålande vår!
Fjällgården existerar inte längre precis som så många andra av skutans vägar. Livet är surt säger citronen!

Det kanske e dags för en gemensam krafthandling med snödans till "Det bar å åk" och "Vi vill ha snö, snö, snö, mera snö, och snö det kommer det att bli" med Markoolio...Samt självklart bränna lite skidor för att visa snögudarna att vi verkligen bryr oss.

Ska vi säga torget klockan sju?
Vilka kommer?

hade jag varit typ 100 mil närmare åre hade jag gärna deltagit i detta :) tyvärr så bor jag som ni förstår i södra halvan av sverige :(

JAG var nästan vid torget kl sju, lr ahhhh! Dock en grymt bra idé. Vi offrade allt vi orkade i går på Dippan och tänker fortsätta!

Skidor är respekt att bränna men det svider i själen. Vi får ordna nån gathering med ett altare och bål helt enkelt!!!

Minusgraderna är nu ett faktum här i Åre så jag vill passa på att tacka alla som gjort detta möjligt! Keep up the good work!

åhå, minusgrader iaf... låter juh som en bättring iaf å man kanske kan hoppas på lite snö när man kommer upp v7 :)
jaja nu ska jag iaf glädjas 1v i saalbach först :)

Men nu börjar det minsann bli kallare. I morse var det kallt och halt som tusan. Det är bara en tidsfråga när snön kommer. Jag tror att när det väl kommer så kommer det att komma ordentligt. Så det så.

Har ett par gamla (dock helt oanvända) K2 skidor utan bindningar som jag köpte för noll kronor. Skulle lätt kunna offras men det blir väl aktuellt först vid v. 15, 16 å 17. Fast då räknar jag stenhårt med att snön redan fallit och delvis hunnit försvinna igen så jag sparar dem till nästa år iställe´. Förresten vem behöver Åre? 50 centimeter i Flottsbro STHLM. Inte illa pinkat med snökanonerna.

Jag hade tänkt offra samtliga uteställen i Norrköping... Hoppas det bidrar till minst 50 centimeter vitt puder... *vill tillbaka till Göteborg*

Bränna Norrköping... låter kanske som en plan. De finns ju en del i det här forumet som har planer på större saker men Norrköping duger!

Snöguden verkar ha missat en del saker, det snöar nämligen här i U-a vilket är helt fel. Det är bara slöseri!!! Åres högzon, bitte!!

Du ska tro att jag eldar ......för tillfället prånglar vi ut 86,7 MW på fjärrvärmenätet. har dock varit ledig i 2 veckor och åk skidor men nu är jag tillbax och offrar enda fram tills på lördag då jag far till åre. Och undra om det inte hjälper, tror bestämt att det snöar i åre nu.

Tillbaka
Topp