Snön i stryn?

maxekholm

Medlem
Snön i stryn?
Hej jag ska för första gången åka till stryn och sommar jibba. Det jag undrar över är hur snön är. Jag vet hur snön kan vara en ganska varm dag på våren är snön lika klibbig i stryn då?

Snön i stryn?
aaaaaaargh det kan ja svara på! eeh. isigt på morgonen eftersom det är kallt på natten. sedan lite senare blir det slask, tungt och mjukt. "som en ganska varm dag på våren"

Snön i stryn?
Åk till Folgefonna, deras park var 10 gånger bättre i år än Stryns. 4 ordentliga hopp varav två riktigt stora, en riktigt fet corner, 5 rails (ett 8-10 m down shotgun, två 5 meters raka rails, ett up-flat shotgun och ett down-flat-down shotgun), minst 1 box och ett räfflat rör. Dessutom massa smågrejer som är riktigt roliga att leka runt på. Juste, det finns en stor wallride också. Så åk till Fonna,

Stryn hade en rolig box som till slut hade en så sönderkörd landning så att den blev kass i alla fall, och ett stort hopp. Dessutom var en pistmaskin trasig så det blir inte så bra shape, tvärtom i Fonna.

Snön i stryn?
Var inne på deras hemsida (stryn) och kollade. Verkar vara varmt och regnigt.
Om ni skulle spekulera. Några tankar kring på hur det kommer vara om cirka en vecka?
/Caesar

Snön i stryn?
när jag var i stryn i slutet av juni/början av juli, hörde jag att det var snack om att dom skulle stänga runt den 20 juli. Kan ju vara andra planer nu, men kanske kan vara värt att kolla upp innan man drar dit i augusti.
snön var som sagt tidigare bra på morgonen o tungkörd o slaskig på eftermiddagen, som vanligt på sommaren alltså...det ´kan vara värt att underhålla sina grejer lite för vettigt glid. upplever glidet på slaskig glaciär snö som något bättre än på slaskig vårsnö.

Snön i stryn?
Maxica sa:
Jag ska dit i början av augusti så jag får hoppas att pist maskinenär lagad och att vädret blir bättre ;)
De har bara öppet kommande helg och eventuellt helgen efter det enligt en polare som jobbar i patrullen där så augusti är nog kört

Tillbaka
Topp