snön i USA?

atps

Ny medlem
snön i USA?
vi planerar att åka till USA nästa år i april. Är det nå´n som har koll på hur snön brukar vara i USA generellt under våren?

snön i USA?
Hej, vart ska du åka? Colorado, Utah, Wyoming, Washington, New York States, Arizona, California, North Dakota?

Fösöka att titta lite snöstatistik på respektive skidorts hemsida så kanske du får lite mer info.

Själv har jag varit i Colorado, Utah, Wyoming, Arizona (bl.a. hela säsong) och i april kan det variera mycket beroende på årets snömängd, och helt beroende var man är.

Ride on,

snön i USA?
Vi snackade om att hyra buss/bil på plats i USA och sedan köra runt i två veckor. California var väl staten vi snackade mest om (kanske man kan prova på surfing innan man åker hem).

tack för hjälpen

snön i USA?
well, som det ser ut nu sa kan det faktiskt bli grym skidakning i april, men man vagar inte saga for mycket. det har snoat en hel del i Colorado och californien de senaste tva veckorna och det ar mer pa vag. till och med florida har extrem kyla, ca 40 F...

Skulle dock ta Kanada om ni vill ha ett sakert kort! Annars sa skulle jag inte lida om jag fick lite sallskap i Aspen april 1 - 8 =)

/over and out from paradise

snön i USA?
Södra Colorado har under de senaste två veckorna fått ett riktigt monsterdump, och snödjupet ligger nu kring 3 meter i Silverton och Durango/Purgatory. Detta snödjup är säkert hyfsat intakt i början av april. Senare delen av april är dock inte att rekommendera. Värmen kommer snabbt under denna månad där borta.
Vad gäller t ex Utah så har ju orter som Alta och Snowbird ett snödjup som närmar sig 3,5 meter just nu, vilket gör att åkning under tidig april säkert kommer att fungera.
Liknande analys kan göras för t ex Mammoth (CA) som haft ett sjuhelsikes oväder under de senaste veckorna och för stunden har helt underbara snöförhållanden.

Ett någorlunda okänt faktum är att Colorado faktiskt har sin mest nederbördsrika månad under april, varför man faktiskt kan ha turen med sig och få åka puder under denna månad. Det kan dock lika gärna bli regn, så det är ett spel med vädergudarna ju längre in i April man kommer.

Lycka till med resan - kanske skulle ni försöka komma iväg i slutet på mars istället? Ett par veckor gör faktiskt stor skillnad.

Mvh Jonas.

snön i USA?
nja, huvuddelen av gänget (inkl. mig själv) ska ner på FN-tjänst i Liberia och roterar inte hem förrän i slutet av mars.. därav den sena avreseplanen.
Finns det nå´n som vet en sida som för statistik över snö runt om i världen?

snön i USA?
Asså de beror ju på när i april du ska åka.. Aspen/ Snowmass stänger ju 2:a veckan i april så..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp