Snörapport Champoluc

Snörapport Champoluc
Hittills denna säsong i Aostadalen så har snön mest kommit från väst, sydväst. Vilket inte gynnar Cervinia/Monterosa. Det är bra förhållanden i La Thuile och Courmayeur.
Den senaste veckan har det småsnöat lite på topparna i norr. Jag har dock inte bemödat mig att ta mig till nordöstra delen av dalen än.

Det var över förväntan i Crevacol idag. Låg ca 20-30cm. Mycket trevligt i solen...

Om någon vill åka kul offpist så hör av er. Jag bor i Aosta hela vintern och tar gärna utflykter...

Snörapport Champoluc
1000009684.jpg

Jorå. Det är snö här. I morgon ska det ramla ner lite till.

Snörapport Champoluc
Kom det någon snö?

Ska ner till Gressoney v11 och hoppas detta år blir bättre än förra årets två svängar ner v8 (väldigt lite snö) och v11 (lite bättre men i princip bara piståkning).

Snörapport Champoluc
Det är nytt på gång i veckan. Kommit lite igår / i natt.
Men allt är fortfarande västligt/sydväst. Så kommer i västra delen av dalen.
Ser ut att vara stor risk för att temperaturen kommer stiga för långt över nollan också.

Snörapport Champoluc
Har vi någon uppdatering? åker ner om ca 1,5v, behöver veta vilka skidor som ska med :) just nu lutar det åt de smalare?

Snörapport Champoluc
Då får vi hoppas på mer dump framöver. Man blir lite orolig när man tittar på alperna över lag i år. Ska ner först v11 så finns tid kvar
Det svänger sjukt snabbt, var i Österrike förra veckan 15 grader varmt med snögräns på ca 1500möh. Veckan innan sa våran Hausfrau att dom hade en meter utanför hotellet som försvann på tre dagar. :cry:

Snörapport Champoluc
Dom fick största dumpet på hela vintern förra helgen så om du ska ner närmsta dagarna så ser det bra ut. Om en vecka kan det vara borta...
Hur mycket blev det på den sidan av dalen? Wepowders prognos sade ju åter igen att det skulle komma mest borta i La Thuile.
Där borta kom det 30 kanske.
Hörde rykten om att det var mer i Pila.

Snörapport Champoluc
Jag kom hem från Champoluc i lördags 10/2, i fredags var vår sista skiddag, kom säkert ca 1-2 dm under fredagen och sen troligtvis lika mycket till under lördagen. Även om det är varmt i byn håller backarna sig vid bra skick! ingen vidare offpist att prata om, helt barmark på flera ställen innan snön kom.

Jag brukar använda denna hemsida: https://www.snow-forecast.com/resorts/Champoluc/6day/mid

Snörapport Champoluc
Alright, nu är det nästan nära :-) Under Stockholms sportlov kommer jag (självpåtaget) att leka reseledare för två familjer med utgångspunkt fr Gressony La Trinite. Jag behöver era rekommendationer för:
- Bästa pistskidåkningen (på morgonen)
- Lunch & Fika ställen som rekommenderas med gemyt och mat inte fin-dukar och grejer. Vi har även en ung förmåga som behöver veta var den bästa Carbonaran och Hamburgaren finns :-)
- Nåt annat som inte får missas?

Snörapport Champoluc
Alright, nu är det nästan nära :) Under Stockholms sportlov kommer jag (självpåtaget) att leka reseledare för två familjer med utgångspunkt fr Gressony La Trinite. Jag behöver era rekommendationer för:
- Lunch & Fika ställen som rekommenderas med gemyt och mat inte fin-dukar och grejer. Vi har även en ung förmåga som behöver veta var den bästa Carbonaran och Hamburgaren finns :)
Åk upp med gondol 18 + sittlift 17 och ner med röda pisterna B1+B6 från topp till botten, i morgonsolen.

Snörapport Champoluc
- Lunch & Fika ställen som rekommenderas med gemyt och mat inte fin-dukar och grejer. Vi har även en ung förmåga som behöver veta var den bästa Carbonaran och Hamburgaren finns :)
Precis som fripplov säger. B1 Pistone Betta på morgonen (bild).

På eftermiddagen C14 Del Colle.

Bra mat på Taconet (ej tacos) Paradisia i slutet av C10.

1000009926.jpg

Senast ändrad:
Snörapport Champoluc
Ser ut att kunna bli riktigt mycket nu på söndag, måndag och tisdag.

Finns det några svenska puderåkare någonstans i monterosa som vill åka lite?

Snörapport Champoluc
Alright, nu är det nästan nära :) Under Stockholms sportlov kommer jag (självpåtaget) att leka reseledare för två familjer med utgångspunkt fr Gressony La Trinite. Jag behöver era rekommendationer för:
B1 på sista bilden.
Carbonaran nere i dalen på Residence Walsertal gjorde inte mig besviken!

Bilagor

• IMG_7649.jpeg
    IMG_7649.jpeg
    122.3 KB · Besök: 100
  • IMG_7648.jpeg
    IMG_7648.jpeg
    288.7 KB · Besök: 106
  • IMG_7646.jpeg
    IMG_7646.jpeg
    224.6 KB · Besök: 104
Snörapport Champoluc
Ser ut att ordna sig. Hoppas att det kommer som utlovat. Kom ju nyss ett massivt puderlarm över Gastein bl.a men det drog ner till noll lika fort...
1000011377.jpg

Tillbaka
Topp