Snörapport från Alperna?

Snörapport från Alperna?
jag kom till engelberg i söndags. måndagen bjöd på 20-25 m/s på toppen och ös regn i de lägre regionerna. nästan allt var stängt och åkningen var usel.

i tisdags kom de en jävla massa snö och man kunde åka ospårat 30-50 cm puder i pisterna. sikten var dålig till en början men på toppen sprack de upp mot eftermiddagen och de vart grymt!

åkte igår kväll till wengen och här är det samma som Engelberg. förutom att de var mer sol och mindre folk här :) har haft den bästa åkningen i mitt liv idag. helt jävla underbart. åkte dessutom med guide som bott här i 20 år..

Snörapport från Alperna?
Några ''locals'' testar Mojo:s (splitboards) och verkar var nöjda med både brädorna och förhållanden?

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

Snöa lugnt!

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
tycker det är på tiden att det blir liv i den här tråden igen!

hur fan ser det ut runt om i alperna? någon som är på plats?

Uploaded with ImageShack.us

en vän på plats skickade den här bilden till mig idag! toppen är öppen och det dumpar för fullt i verbier

Senast redigerad av en moderator:
Snörapport från Alperna?
Sa här sag det ut pa toppen av Titlis(Engelberg) i lördags. En non-local som kanske för fösta gangen sag snö \"stal\" mina lagg och stavar för att fa lite sköna pics..

Inte lätt för en inder att veta vad som är bak och fram pa ett par Pontoon.

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
Snörapport från Alperna?
Snörapport från Alperna?
Indierna i Engelberg är riktigt sköna! När jag var där var det till och med indisk filminspelning på stationen, med allt vad det innebär.

Snörapport från Alperna?
Det var ju nyöppning av Titlis sa förväntningarna var stora. Dock var det inte sa mycket snö och en hel del "farliga" stenar i offpisten.

Det är inte bara indier i Engelberg. Man far även sta och trängas med ett duktigt antal kineser. Kommer busslaster varje timme. Undrar om det är samma sak under högsäsong?

Snörapport från Alperna?
josh:

Jag var där v.11 två säsonger sedan, då var det hur mycket indier och kineser som helst och det var ändå i mars. Så ja, det är samma sak under högsäsong.

Snörapport från Alperna?
Har inga bilder, men har tillbringat några av dagens timmar med att åka pjäx-knädjupt puder i Val Thorens.
Typ halva VT-delen är öppen, tre dalarna öppnar i månadsskiftet verkar det som.

Snörapport från Alperna?
Heddious sa:
Har inga bilder, men har tillbringat några av dagens timmar med att åka pjäx-knädjupt puder i Val Thorens.
Typ halva VT-delen är öppen, tre dalarna öppnar i månadsskiftet verkar det som.
gaaah!

Tillbaka
Topp