Snowblade = Skiboards

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Snowblade = Skiboards
Snowblade är namnet på en av Salomons kända skiboardvarianter, endel företag har härmat med namnet "Snowblade" men ursprungligen heter det Skiboards.

Det är ju som att vi skulle kalla alla twintips för mad_trix, visserligen har ju dom flesta vant sig med att det heter Snowblades men det är igentligen helt fel..

Eller så kanske ni helt enkelt tycker om resten av Skiboardsen men inte Salomons!?

Snowblade = Skiboards
skitsamma ingen fattar ju om man skriver skiboards ändå.
och vem bryr sej om vilken modell folk har på sina blades/skiboards?

Snowblade = Skiboards
Du e ju dum i huvudet. Samma sak som att folk kallar inlines rollerblades och off-road bilar Jeepar. Du kan inte ha mycket för dig om du bryr dig om en sån sak

Snowblade = Skiboards
Jag bryr mig inte villken modell det är på skiboardsen, kanske du gör det Szick-O?
Och Dave_Spruce, varför skulle jag vara dum i huvudet, För att jag påstår att det heter skiboards?

Snowblade = Skiboards
Jag vet att det heter Skiboards offer.

Du är dum i huvudet för att du ens bryr dig om att ta upp skillnaden. Som jag skrev, samma sak med inlines = rollerblades, offroadbil = jeep, stereo anläggning = källa som spelar musik. kan vara surround, mono, osv, cola = läsk som smakar cola, kan vara pepsi, jolt, osv.. Fattar du nu varför du är dum i huvudet?

Snowblade = Skiboards
Ibland hatar jag detta fourm, är det så jävla svårt att bemöta varandra med en trevligare attityd?
Gällande inlägget, detta visste jag inte om, men det är ett intressant exempel på hur ett märke/modell kan få enorm påverkan på en hel bransch.

Snowblade = Skiboards
Ja, det är ju ett ganska stort tecken på att man bryr sig om man svarar.
Jo, många märken har ju härmat eftersom Salomons Snowblade blev en storsäljare.

Hehe, tänk om Atomic skulle döpa om sina Tweak´s till Tenighty :P

Snowblade = Skiboards
jag tycker vi borde kalla alla sortes skidoer å snowboards för "glidande plast bitar"=snowbaldes/skiboard ... glidande plast plankor=snowboard ..glidande plast pinnar=skidor

punkt slut

Snowblade = Skiboards
det är ju inte direkt någon nyhet på forumet. detta faktum har tagits upp i många trådar angående skiboards/snowblades...

Snowblade = Skiboards
Jag hade ingen aning om att det hette skiboards, då lärde man sig något nytt :)
Måste bara säga Fan vad spydiga kommentarer det kryllar av på det här forumet.

Tillbaka
Topp