Snowblades!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snowblades!
... dom flesta som åker snowblades suger hårt på det, och det är oftast eftersom det är skidåkare som insåg att dom inte kunde åka skidor och då bytte dom till antingen snowboard eller snowblades....
och det ser så fult ut om man inte kan det...

Snowblades!
Det är ju töntigt med snowblades! Tricken blir MYCKET snyggare med vanliga skidor! Det kan vara okej med barn som åker på dem, men vuxna?

Snowblades!
...och kom in i backen. Snowblades är för barn. Det är de som inte kan åka skidor som hittar ett lätt sätt att tricka istället för att lära sig ordentligt. Det ser bara löjligt ut. Tweaka med telisar... det däremot är bara för vuxna...

Snowblades!
Hoppa och tricka med telisar måste ju vara totalt livsfarligt tycker jag. Det är ju som att åka med längdskidor juh! Men jävligt ballt dom som kan det och kör snyggt!

Snowblades!
Bara för att balansera debatten lite, kan jag nämna att både skidskolorna och tävlingsklubbarna använder skiboards i skolning och teknikträning. Man lär sig att belasta skidan på rätt sätt, man får bättre koll på sina framåt-bakåt rörelser. En teknik som man sen överför till längre lagg, med makalöst fina carves som resultat.
Så det så...

/A

Snowblades!
gayblades!!! de flesta gaybladarna har inte fattat hur man anvander dem..det ser ju sa javla tontigt ut nar en san typ branner ner for en 40 grader brant backe i agget...gayblades ska anvandas (om dom overhuvudtaget ska anvandas?) i sma terrainparks.....sa de sa!

Snowblades!
blades e GAY såre stinker om det!

de e bara osäkra nördar som drar omkring i backen på blades å tror att dom e världens coolaste grabbar/brudar!

blades e till för små barn som inte vet bättre en att FULLÄNGDS utrustning knäcker.....

Snowblades!
snowblades är tråkigt för det mesta men det kan vara kul att testa ett par gånger eftersom att det är lätt att snurra och för att visa hur töntigt det ser ut för andra snowbladare : )
men det är däremot inte lätt att landa med ett par "blades" efter en bakotvolt i en fet big jump det kan jag säga så var inte orättvisa mot dom tappra men ack så utfrysta snowbladarna dom är ju som dom är =töntiga!!!!

Snowblades!
Fan vad ni drar alla över en kam! Kan hålla med om att de flesta som kör blades ser töntiga ut då de leker skidåkare i vanliga backar, men det finns de som faktiskt använder bladesen till vad de är gjorda för: att hoppa!
På nätet är det många som klagar och åmar sig över oss snowbladare, men när det kommer till verkligheten står alla där och glor som imponerade fån när man sätter en 900 i det fetaste hoppen i parken. Då är det minsann ingen som tycker att jag ser töntig ut. Låt alla åka på vad de vill. Jag försöker att inte klaga för mycket på alla skidåkare som ska carva över HELA backen när man ska fram, eller snowboardarna som hasar sig ner för backen och gör den till en iskana.

Åre rules!

Snowblades!
Är det bara jag som får en 80-tals-nostalgitripp när jag läser ursprungsfrågan??? En skiboard är ju nåt helt annat än blades! Min skiboard i källaren är i alla fall vit och har en massa sköna piggar att stå på, "metallfenor" under och ett snöre med plasthandtag som går mellan handen och framspetsen.
Om det är nån som kommer på en sån "äkta" skiboard och gör ett fett hopp så är jag den siste som föraktar denne!!!
Är det förresten bara jag som har skruvhål i min bräda från fotstroppar som sattes dit för att hålla fötterna på plats...

Snowblades!
Tjena leget! Visst är det konstigt att skiboard har bytt betydelse, nu för tiden är det nämligen de korta skidorna som kallas så. De gamla skiboardsen kallas nu monoski, tror jag.

Snowblades!
Fan vad jag, trots att jag är 30 år, börjar känna mig gammal i detta gäng...
Jag förstår att du inte fick samma nostalgitripp... Monoski är även det nåt helt annat. Det är ju en riktigt bred skida med två vanliga skidbindningar bredvid varandra!!! Men även det hör till 80-talet eller till de retro-snubbar som kan synas i Frankrike ibalnd. Känns lättast igen på färgglada pastelloveraller, och då menar jag overaller i en hel del.

Gammgubben

Snowblades!
Jag tycker dom är roliga... Åkarna alltså... när man ser en sån fåne ge sig ut i pudret... ger en alltid ett gott skratt! Sen när det desperat föröker åka, get upp och bokstavligen går tillbaka till pisten... =)

Och det är sällan man ser nån sätta feta trix med blades, och även om man gör det så är det ändå tuffare att sätta 360 på riktiga skidor än 720 på det där tramset!

Snowblades!
det bästa jag sett angående snowblades är två tanter i en italiensk skidbutik som ville lämna tillbaka bladesen för att de inte fungerade i lössnö! hur jävla puckad får man bli?

Snowblades!
Borde man inte införa ett förbud mot blades som man har mot snowboard på vissa ställlen i USA? Dom är trotsallt bara ett irritationsmoment och förhoppningsvis försvinner några ur backen eftersom dom inte kan åka något annat å då kan man släppa på ännu mer!

Mer fart åt folket(på skidor)!

Snowblades!
Mitt förakt mot blades bygger på de bladeare jag träffat, som är totalt jävla (ursäkta språket) urblåsta i huvudet. De är tykna, förstår inte regler i backar (så som att de som kommer uppifrån har väjningsplikt för de som är framför dem), de tränger sig före i hopp (pga att de inte orkar bromsa), de sular ofta på i hopp direkt efter folk utan att kolla om de klarat landningen och riskerar därigenom både sina kroppsdelar (inte mig emot), och min ryggrad. Känner inte för att bli invalid pga att man fått ett par blades i ryggen.
Å andra sidan så finns det en hel bunt skid och snowboardåkare som gör samma sak, men procentuellt sett inte lika många.

Live long and prosper! (eller är det live well, äh, skit samma;)

Snowblades!

Bara för att en del inte gillar snowblades så ska det inte förbjudas,
vissa som åker det ser viserligen ut som fån och dom kan verkligen iriterra
en när dom skiter i hur man ska åka och kör på andra.
Men det finns dom som kör seriöst, så varför ska det förbjudas?
Det finns dom som åker "vanlig" skidor och som kör som idioter!
Så innan ni börjar klaga på alla som åker snowblades
så ska ni väll ändå se till att alla som skidor åker skit snyggt,
och det blir nog lite väl svårt.

Snowblades!
Tycker Snowblades är en bra uppfinning. Många som inte tycker om skidor eller twin-tip tycker om Snow-blades. All åkning på snö är rolig och bra!

Snowblades!
Personligen brukar jag inte dömma någon utan att ha en anledning till det. Självklart finns det undantag men med risk för att ses som mindre P.K så kommer jag bespara er.

Jag hade inget emot bläjdare tills för mot slutet av förra säsongen. Folk får för min del åka vad dom vill och göra hur dom vill. Om du gillar att runka med en sandpappershandske så kommer jag inte försöka hindra dej, garva som faan men inte stoppa dej. Nåväl, blev på åkt av en mer eller mindre nykter dansk herre på sådana dära snöblajdor. Som ALLA danskar så var han stor, fet och jävligt hårig. Det faktum att han skyllde sin inkompetenta blajdåkning på mej gjorde inte saken bättre. Så nu hatar jag alla Danskar, bläjdåkare, och folk som har midjeväskor..plus alla som har ovårdat skägg. (Vad som är vårdat och ovårdat är en bedömningssak).

Snowblades!
Det värsta med snowblades är när vuxna. (läs mamma eller oftast pappa) åker för. Man ser så tydligt på dom att dom åker bara för att det va billigare att hyra snoblades än vanliga skidor eller en bräda. Ännu taskigare är det när dom även snålar in och hyr blades till sina barn.

SNYGGA BLADES!!!!

Ja eller hur, haha!

Snowblades!
det e enkelt... snowblades e för misslyckade skidåkare..
det ser ju så jävla fjolligt ut när det kommer nån på blades.. hoppen blir inte snygga och det ser så förjävligt ut när de åker rakt ner, typ vickar på höfterna...
men sen e det ju inte folket det e fel på, bara de sorligt misslyckade skidorna.. min treåriga kusin har såna långa skidor..

Snowblades!
Snowblades for teh win!!1 Kan inte hålla mig när man ser några Fittjabarn åka med jeans och gås-jacka.. och sen snowblades! haha :P :D vissa är allt bra roliga hörrni

-O_O-

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp