Snowboard butik i Stockholm/Uppsala trakten

Ackelman

Ny medlem
Tjena!

Som rubriken säger så är jag på jakt efter en bra butik att kika snowboard och prova boots i. Finns ju ett stort antal skidbutiker som man lätt kan hitta till med lite sökningar och så men det är värre med snowboardbutiker känner jag.
Känner att det börjar bli dags att byta ut brädan mot en ny när stålkanterna är slöa, belagen är slut och till och med grafiken börjar lossna här o var samt att bootsen glappar runt, börjar tappa stoppning inuti och gummi på utsidan. De har säkert gjort en sisådär 7-8 säsonger eller så och brorsan har bytt skidor 4-5 gånger under samma period.

Någon som har något bra förslag?
Jag bor i Uppsala idag men kan ta mig runt in bra bit för att hitta en bra butik med bra urval och bra service.
Kör ingen park utan pist och off-pist.

Tack på förhand!

/Jesper

Tja,

I Stockholm har du butiken Brädkultur på Norrlandsgatan. De säljer mest Vans, men de tillverkar ju riktigt sköna boots. De säljer en del brädor oxå från Lib Tech, Salomon, Burton, Jones mfl. Köpte boots till grabben där förra året, bra service och trevligt folk som jobbar där :)

http://vansxbradkultur.se/

Nu har jag inte varit där på ett tag, men Stadium i Barkaby brukade ha ett stort utbud av Burton-prylar.

Länna Sport har ganska mycket brädprylar också.

@ErikDragon: Det låter ju lite intressant helt klart. Jobbar de något med gjutning av skor tror du?

@Kaskar: Jasså har dem de. Har alltid tyckt att de haft lite skralt utbud på de olika stora kedjorna.. Men barkaby kanske har lite mer utbud iaf, kan vara värt att åka dit. Jag har tittat lite på Länna Sports hemsida och som du säger har de ett litet utbud iaf, så de e väl ett av få ställen jag iaf har kollat lite på.

Upptäckte att det verkar gå att se lagerstatus per butik på stadium.se

Så det är väl bara att hoppa in och se om de har nåt som lockar.

@Ackelman Länna Sport hade rätt dåligt med boots, sist jag var där iaf och de har omotiverat dyra priser på vissa grejer.

Om brädkultur erbjuder gjutning m.m. har jag ingen aning om. Ring och fråga vetja :)

Kaskar sa:
Nu har jag inte varit där på ett tag, men Stadium i Barkaby brukade ha ett stort utbud av Burton-prylar.

När jag var där förra året var det extremt tomt..
och svindyrt. Skulle köpa bräda/bindningar/boots och dom kunde inte ens ge mig 1 spänn i paketpris. Hamnade på XXL, som till iår dock verkar ha betydligt mindre (iallafall på hemsidan). Dock fick jag en rätt saftig rabatt där.

ChristianLaurila sa:
Kaskar sa:

och svindyrt. Skulle köpa bräda/bindningar/boots och dom kunde inte ens ge mig 1 spänn i paketpris. Hamnade på XXL, som till iår dock verkar ha betydligt mindre (iallafall på hemsidan). Dock fick jag en rätt saftig rabatt där.
Lännas rea är en indikation på vad andra priser tar för fullpris.

Men man kan ju fortfarande klämma på saker där...

Kaskar sa:
ChristianLaurila sa:
Kaskar sa:

Skulle aldrig ens titta in på lännasport om det inte var en 60-70% på allt rea.

Jag föreslår att du besöker Brädkultur på Norrlandsgatan 21 i Stockholm. De har ett mycket stort urval av brädor, boots och bindningar. Personalen är väldigt kunnig och hjälpsam. Kolla gärna in deras hemsida. De har ju öppnat webbutik nyligen. www.bradkultur.se

Oldguy21 sa:
Jag föreslår att du besöker Brädkultur på Norrlandsgatan 21 i Stockholm. De har ett mycket stort urval av brädor, boots och bindningar. Personalen är väldigt kunnig och hjälpsam. Kolla gärna in deras hemsida. De har ju öppnat webbutik nyligen. www.bradkultur.se
Annars finns relativt nyöppnade Stuntwood på Söder om en vill ha något annat än standard sortimentet.

ChristianLaurila sa:
Kaskar sa:
ChristianLaurila sa:

Skulle aldrig ens titta in på lännasport om det inte var en 60-70% på allt rea.
Köpte förra året på cyber monday ett par Salomon Quantum för 1579kr ord pris 3499kr och i år Hologram för 2366kr. Så Länna är rätt bra ändå och inte dyrare än någon annan.

Snödjup

Tillbaka
Topp