Snowboard=totalt ute!?

freeride_nu

Aktiv medlem
Snowboard=totalt ute!?
ok, nu har det till slut hänt. Den för några år sedan totala snowboardhysterin är borta. Efter att ha hjälp skidåkningen ur dess grävda grav med introduktionen av timglasskidan har nu det sista som snowboarden hade monopol på, puderåkningen, blivit en svessongrej på skidor.
Nu när alla losers på lagg också kör fett finns det liksom inte mycket mer som snowboarden kan locka med mer än en läjd back stil. Det enda jag kan komma på är pipen. Här kommer aldrig några jibbande laggare att kunna dominera ut brädorna.
Men nu är ju trenden stora berg och feta lines så pipen blir ju också ute.
Kort och gott har vi skidåkare mycket att tacka snowboardindustrin men det är ju trist att vi inte kan hjälpa dom när det som mest behövs.

BMS for BMS!!

Snowboard=totalt ute!?
Då slipper man alla dessa hasch-pulke-wannabees! Bra att de istället väljer att halka runt på sina staket. ;-) Ute, eller inne kvittar! Plankan rockar fetast, nu som då!!

Japp, då var betet utlagt, vem hugger bäst??

Ride on!
Warpa

Snowboard=totalt ute!?
Hej! Jo,inte har snowboarden all den feta uppmärksamheten som innan,nu är skidåkningen det mest hypade och inne. Men vembryr sig?? Vad som är "inne" kommer och går,de usla kapitaltörstande människorna i vår värld gör ju vad som helst för cashen. Och att sen många är så lättlurade och osäkra så att de håller på med en grej bara för att det är inne.....pinsamt.
Vi som håller på med en grej för att vi älskar det och för att det är en naturlig sak i våra liv kan ju bara le lite åt de där somkanske kommit på att "oj,nu måste jag nog göra nåt annat".Vilka har man RESPEKT för????Inte wannabesen direkt....../Anna

Snowboard=totalt ute!?
När det inte är lika inne med bräda längre så slipper man se alla som tror att dem kan men inte kan, dessutom så kan man få den respekt man förtjänar å när man går med en bräda så kanske man slipper folk som kollar snett på en för att dem tror att man e en trendåkare ...

Snowboard=totalt ute!?
Det är väl dags att jag besvarar era tankar. Ja, jag håller med om att det kan vara skönt att slippa se alla losers stå på bräda men man måste ju se det på ett längre perskpektiv. Utan alla losers som går och tjackar bräda kan inte brädtillverkarna finansiera sina investeringar. Det betyder ju i sin tur att inga kraftiga evolutioner kommer att kunna ske. Vi får väl hoppas att brädföretagen nu är soppas rika att de kan punga in pengar till ny utveckling.

BMS for BMS!!!

Snowboard=totalt ute!?
Haschpulkan är död... länge leve hashpinnarna (twin-tips). Det går bara från en hype till en annan. Men visst fan är det skönt att snowboardåkarna är borta från backarna. Jag menar, inga sunkiga typer som sitter bakom backkrön, ingen som hoppar ut i barnbacken och landar på knattarna, ingen som klottrar på liftstolparna, ingen kö till Mc Donalds i Sälen. Fan vad skönt det har varit i år. Bättre lär det väl bli.
Bort med street, fram för knätofs. Nej men ska man vara lite seriös så bestod väl snowboardvågen av skatare och andra asfaltsblommor som tyckte det verkade coolt med snowboard. När de upptäckte att det var kallt om rumpan att sitta i backen och att det dessutom inte gick att dominera i fjällen som i förorten så tröttnade de väl. Kvar nu är väl de mer seriösa plankåkarna som faktiskt har intresse av att ÅKA snowboard. Jag tycker nog att resterande plankåkare är betydligt mer avslappnade än tidigare. Om inte annat så går det faktiskt att föra ett vettigt samtal med dem.
Dessutom anser nog jag att snowboard är oöverträffat i puder, suverän känsla, medan det är bra mycket fetare med lagg i pipen, framförallt telisar.

Klart slut.

Snowboard=totalt ute!?

Attityd kära snowboardåkare attityd. Ni måste göra något åt den. Att kalla nybörjare för loosers och wannebies är lågt, inte undra på att folk tröttnar, varför denna matchostil, dags att landa?!

Själv rockar jag med mina skidor...men passar mig jävligt noga för att se ner på nybörjare, det är väl bara kul med nya i sporten. Där har vi en skillnaden...

Ola

Snowboard=totalt ute!?
Alltså, det JAG menade med wannabees behöver inte vara just nybörjare, eller "dåliga" åkare! Personligen välkomnar jag nya åkare, med nöje, eftersom det är svårt att få förnyelse inom en "sport", om bara de gamla uvarna sitter & grottar in sig själva. Däremot finns det en HELT annan aspekt, vad gäller åkande kontra se/uppföra sig "ballt", osv.
Resten kan ni nog klura ut själva...

Ride on!

Tillbaka
Topp