Snowboardboots för en person med smala fotleder?

nostromo

Ny medlem
Har normala fötter och normala vader så inga boots gör väll egentligen inte ont, men då jag åker om vintrarna har jag än ständig smärta som försvinner helt om jag vilar ett par veckor men återkommer så fort jag åker. Någon typ av benhinneinflammation på sidorna kan man säga.

Kan bero enligt dem som kollat mina ben att jag har ovanligt smala fotleder vilket kan orsaka glapp.

Så, vilka boots passar mig då?

Har Åre skidsport fått in hela vintersortimentet på boots?

Glapp är aldrig bra, varken på boots eller pjäxor. Känner du att dina nuvarande boots glappar nämnvärt?

Jag hade liknande problem med pjäxor förut, de satt inte tillräckligt tight längst upp emot smalbenet. Jag löste det till en början med en Booster strap (ett elastiskt band som går att dra åt riktigt hårt) men sen bytte jag helt pjäxor och innerskor till Full Tilts 3-delspjuk med Intuition liners (en liner som du bakar exakt efter din fot, och som går att få jäkligt tight), Guds gåva till skidåkning, enligt mig.
De finns även i boots, K2 nyttjar dem. Jag kommer själv köra deras T1 modell. Ta och kolla in dem, men se till att gå till en bra butik som först och främst tar en rejäl koll på dina fötter och sen låter dig pröva lite olika märken, styvheter, bredder och så vidare.

Jag har ingen aning om hur din fot ser ut och säger verkligen inte att K2:s boots kommer passa dig. Men, det kan vara värt att kolla in på grund av deras liners som går att formas exakt efter dina fötter.

http://k2snowboarding.com/boots

Själv kände jag inte ens att det var glapp, har alltid trott att det är mina ben som är felbyggda eller nåt när smärtan uppkommit. Men när jag började kolla runt lite så började man fundera att det kanske är så att jag har boots som egentligen inte passar mig. Tex så förflyttades alltid innesulan i bootsen plus att det bildades vertikala veck i innesulan. Har åkt på ett par 32 lashed lite över två säsonger som jag slängde nu i våras. Helt sönderåkta förövrigt...
Innan de bootsen hade jag ett par begagnade Burton Sabbath. Samma problem där, de bootsen var jäkligt mjuka också.

Åka på hårt underlag är värst för mig iaf.

Men har tänkt att ta en biltur till Åre och få hjälp där på Åre skidsport.

salomon brukar man rekommendera till folk som har smala ben/fötter. hoppas de kommer funka bra.

Jag skulle också säga salomon. Formgjutna sulor gör också stor skillnad då många skador ofta uppstår av dålig stabilation runt hälen. Hoppas dom passar fint!

I överlag är hela jag tanig och mina fotleder är inte de största! jag använder mig av ett par 08 Ride Deuce och enligt mig funkar dom utmärkt! dom är även lite hårdare och jag har dragit i allt jag äger och har då jag knyter dom men det funkar perfa för mig!

Tillbaka
Topp