Snowboards undersida

edinbilal

Medlem
Snowboards undersida
Har försökt söka rundor lite men hittar faktiskt inget svar. Skall en snowboard vara helt plan på undersidan? Alltså från kant till kant, eller är dom lite rundade? Ursäkta okunskapen

Snowboards undersida
Dom kan ha olika former. Finns rocker (kanterna sticker upp), camber (mitten sticker upp) och en massa hybrider på dem. Formen ger snowboarden olika egenskaper. Sen finns det vissa som har en typ av skålning i bredden typ bataleon tbt och lobster ha ngt sådant oxå

Senast ändrad:
Snowboards undersida
Rocker, camber och hybriderna, det är jag medveten om. Och att jones har sin "SPOON" teknologi. Tänkte mer på från kant till kant, dvs på bredden. Fick hem min bräda igår och la märke till det när jag la bindningarna på brädan hur mitten-delen hängde i luften. Det är därför jag frågar :)

Snowboards undersida
Vad har du för bräda och modell? Märken som Libtech och Lobster kör bland annat lite brädor som är konkava. Delvis för att minska häl- och tåhugg och för att få en surfliknande puderkänsla.
Men det gäller ju främst under brädan och att bindningen hänger i luften låter kanske mer som en reklamation.. Men inte säkert! :cool:

Snowboards undersida
Vad bra, där har vi nog svaret! Libtech är alltid några år fram i tiden och tack vare dem och mr Rice kör vi alla banan nu (rocker, revers cam etc) Får se om konkav shape slår hårt 2020 :)

Senast ändrad:
Snowboards undersida
Härligt :) Nu till min nästa fråga då när vi ändå pratar om alla dessa profiler. Till en åkare som inte åker sååå mycket switch men älskar o carva hårt, hoppa på dessa naturliga hopp i offpisten och i backen, älskar puder, butters o lite så. Hänger aldriiig i parken. Är T.Rice Gold member 163(26.4 midja) bättre val än T-Rice pro 164.5W(26.7 midja)?
Jag är rätt stor(till längden), 198cm och 85kg. US12 boots. Räcker midjan på 26.4mm? Har rätt vridna bindningar(18, -15)

Tack på förhand! :)

Snowboards undersida
Om du är av den storleken och är ute efter naturformade hopp så har jag svårt att se en bättre bräda. 26,7 passar nog perfekt för din fot, helst inte smalare. Sen om du någonsin köper en ny kan du nog känna på en ännu längre men det är en smaksak. Själv kör jag Gnu som är systermärket med längd 162 och 26 bred men har stl 10!

Senast ändrad:
Snowboards undersida
Tänkte på T Rice Pro, för det är väl den du har? Bredare, längre, mer pop för din vikt.
Båda är ju sjukt fina brädor men Gold sticker ju ut med sin form och är mer renodlad puder även det säkert går att rippa loss i pisten också. Så det hänger också på lite vem du är. Om du tydligt vill framföra att du aldrig hänger i parken är ju Gold ett statement!

Tillbaka
Topp