Snus & hälsa

Snus & hälsa
Köpte en dosa ettan lös för två månader sedan och pröjsade över 50 spänn. Skandal ansåg jag och slutade direkt. 7 års njutning tog slut bara så där, men det kan man väl leva med. Härliga tider när en dosa lös kostade under 20lappen.

Snus & hälsa
Jag försöker ta civil olydnad till en ny nivå och lura systemet. Ju mer de höjer priserna - desto mer snusar jag!

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Heinz_p sa:
Jag försöker ta civil olydnad till en ny och lura systemet. Ju mer de höjer priserna - desto mer snusar jag!
Kan vara genialiskt.

OnT Så tycker jag att snus endast har positiva effekter på skidåking, hälsan vet jag ej.

Snus & hälsa
jeffa sa:
"snusintresset är högt"???

Tråden var ju död innan du tokbumpa den...

Snus i all ära (har snusat i 13 år...stora fy!) men dagens prisbild är ju absurd. Denna säs ska jag göra ett seriöst försök att sluta. Priset har stigit med typ 150% sedan jag började...

Men faan va gott det är!
Okej, fel ordval där. Men det skrivs så jäkla mycket kring det, och det verkar som att hälften är för och hälften emot. Jag menar, tänk om mr.reinfeldt skulle läsa denna tråden! xD
Minns när snuskylarna var hälften av dagens storlek, och när konsum fortfarande existerade. Sa vid den tiden att jag aldrig skulle snusa, och nu sitter jag där. Började när jag var 17, och det må vara nåt av det dummaste jag gjort. Slutade i en vecka, men började igen lika fort. Det är ju så jäävla gott!

Ursäkta för mina mysko inlägg, men nånstans måste man ju bara skriva av sig, när det kommer upp ett så "intressant" och omtalat ämne.. =)

Snus & hälsa
lp91 sa:
jeffa sa:

Snus i all ära (har snusat i 13 år...stora fy!) men dagens prisbild är ju absurd. Denna säs ska jag göra ett seriöst försök att sluta. Priset har stigit med typ 150% sedan jag började...

Men faan va gott det är!
Okej, fel ordval där. Men det skrivs så jäkla mycket kring det, och det verkar som att hälften är för och hälften emot. Jag menar, tänk om mr.reinfeldt skulle läsa denna tråden! xD
Minns när snuskylarna var hälften av dagens storlek, och när konsum fortfarande existerade. Sa vid den tiden att jag aldrig skulle snusa, och nu sitter jag där. Började när jag var 17, och det må vara nåt av det dummaste jag gjort. Slutade i en vecka, men började igen lika fort. Det är ju så jäävla gott!

Ursäkta för mina mysko inlägg, men nånstans måste man ju bara skriva av sig, när det kommer upp ett så "intressant" och omtalat ämne.. =)
på dig låter de som att du har snusat i 40 år, men din profil säger att du är 18 hihihih garvar läppen av mig hihhi

Snus & hälsa
Carl-Jan sa:
lp91 sa:
jeffa sa:

Men faan va gott det är!

på dig låter de som att du har snusat i 40 år, men din profil säger att du är 18 hihihih garvar läppen av mig hihhi
Hahahaha, kul att jag kan göra mina inlägg lite roliga ..
Tänkte inte på det riktigt, men när jag började satte jag mig in i det så mycket att det var ganska ironiskt att jag ens fortsatte med det. Vet inte hur många sidor jag har läst igenom från folkhälsoinstitutet etc.
Känner att jag börjar trilla OT snart, med mina knepiga inlägg om detta. Så jag säger min åsikt en gång för alla; Snus är ett måste i skidbacken (i alla fall för mig, atm). "härligt men farligt" som man säger.
För lite mer mysko inlägg; kolla Bloggen. xd

Snus & hälsa
Snus och all typ av nikotin ger egentligen vasokonstriktion som gör att venerna drar ihop sig i de perifiera extrimiteterna (Mindre blod till ben och armar). Det här gör också att man fryser lättare om ben och armar och det kan väll vara intressant att veta när det kommer till just snus i skidbacken.

Sen höjjer snus också puls + blodtryck och det kan väll i sig göra att man känner sig mer taggad ute i pudret.

Snus i sig fräter ju en del på tandköttet men (är inte alls säker) jag har hört att det faktiskt motverkar karies och kan ha en viss positiv effekt i munnen.

Det sägs att det kan öka risken för pankreas-canser. Förövrigt har det gjort många vetenskapliga studier där de inte ännu lyckats komma fram till om det förkortat livslängden på något sätt. (swedish match sponsrade själv ett eget team med pengar för att hitta snusets skadliga effekter på kroppen utan resultat)

Man är väll överlag ganska osäker på en mängd grejjer kring snus..
höhöhö.. hoppas de hjälpte nåt! :)

Snus & hälsa
Jag kan tillägga att sen några veckor tillbaks så har nikotin blivit dopingklassat. Då detta är en en drog som piggar upp precis som kokain. Och sen så ligger den dödliga dosen av nikotin endast vi ca 60 mg någonting någonting. Jag tror det var dosen som låg på ca 60 mg och inte koncentrationen.

icke bra att snusa!

Snus & hälsa
Nej det är fel, nikotin är inte dopingklassat.
Däremot har WADA tagit ett beslut att övervaka nikotin under 2012. Man samlar alltså in data för att senare kunna ta ett beslut huruvida man ska gå vidare eller ej. Långt ifrån alla medel som övervakas blir förbjudna.

Snus & hälsa
snus är inte helt ofarligt men de är betydligt mycket bättre än att röka. men sen är de väll lite vettigare o lägga pengar på annat?:)

Senast ändrad:
Snus & hälsa
Det ända problemet är att man får torka bort tobak runt käften då och då när man är ute i backen samt att läpparna torkar lite lättare.

Tillbaka
Topp