Snus & hälsa

Snus & hälsa
Tipsson sa:
HUr fan kan vissa tro att det är bra att snusa, och att det påverkar på koncentrationen, Snus är bara en "drog", Ett sätt för ataten att käna pengar!
Håller med dig förutom på den punkt då att staten skulle tjäna pengar på det eftersom snus inte är något som staten tillverkar eller säljer.

Snus & hälsa
Tipsson sa:
HUr fan kan vissa tro att det är bra att snusa, och att det påverkar på koncentrationen, Snus är bara en "drog", Ett sätt för ataten att käna pengar!
Haha! Staten å kapitaaaahaalet sitter i samma båt? Vi borde starta en revolution och skapa ett land som inte skor sej på den lilla människan. KFMLR for life?

Snus & hälsa
K_G sa:
Svirre sa:
Forskarna kan säga vad de vill. Jag mår ialladall mycket bättre sen jag slutade snusa för drygt 1.5 år sen. Sen slipper man ju ångesten med att snusa upp (Lågt räknat) 6000 spänn per år. En tiodagars resa till St Anton kostar 5995:- just nu.

Det är bara att inse, ni kastar bort en alpresa om året, och dessutom får ni sämre hälsa på kuppen. Snacka om att vara lurade. :)
Ja vet
Det kanske bara är jag som tycker men jag lägger häldre 6000 :- på ljuvligt snus i 365 dar än på nån resa i 10 dar.

Snus & hälsa
Grythunden sa:
K_G sa:
Svirre sa:
Forskarna kan säga vad de vill. Jag mår ialladall mycket bättre sen jag slutade snusa för drygt 1.5 år sen. Sen slipper man ju ångesten med att snusa upp (Lågt räknat) 6000 spänn per år. En tiodagars resa till St Anton kostar 5995:- just nu.

Det är bara att inse, ni kastar bort en alpresa om året, och dessutom får ni sämre hälsa på kuppen. Snacka om att vara lurade. :)
Ja vet
Det kanske bara är jag som tycker men jag lägger häldre 6000 :- på ljuvligt snus i 365 dar än på nån resa i 10 dar.
jag skulle iaf hellre åka till st anton än vara hemma och snusa

Snus & hälsa
Intressant tråd!

Ok,

Jag slutade snusa vid nyår (2008). Innan dess hade jag snusat i ca tio år. Jag tycker faktiskt att jag presterar bättre fysiskt när jag idrottar, eller snarare förmågan att peppa mig själv till att prestera. Det kanske låter lite flummigt men jag tror att nicotinet gör en "lat". Har inga bevis för detta annat än min egen erfarenhet.

"Snus framkallar mental lathet" - Eget citat.

Sen finns det ju massa fysiska (för att inte tala om ekonomiska) fördelar med att inte snusa men dom har väl alla koll på redan.

Jeffa

Snus & hälsa
jeffa sa:
Intressant tråd!

Ok,

Jag slutade snusa vid nyår (2008). Innan dess hade jag snusat i ca tio år. Jag tycker faktiskt att jag presterar bättre fysiskt när jag idrottar, eller snarare förmågan att peppa mig själv till att prestera. Det kanske låter lite flummigt men jag tror att nicotinet gör en "lat". Har inga bevis för detta annat än min egen erfarenhet.

Sen finns det ju massa fysiska (för att inte tala om ekonomiska) fördelar med att inte snusa men dom har väl alla koll på redan.

Jeffa
Det är bara nåt du inbillar dig för att du vill känna dig duktig för att ha slutat, tror jag. men kan du vara snäll att skriva ner alla fysiska fördelar med att inte snusa är du snäll.

Snus & hälsa
jeffa sa:
Intressant tråd!

Ok,

Jeffa
Du tycker helt rätt Jeffa, snus försämrar en förmåga att prestera fysiskt. Men jag å andra sidan skulle sluta snusa skulle det ju bli fruktansvärt svårt att prestera alls under några veckor. Någon gång måste man väl ta tag i sitt liv och sluta också... När får tiden utvisa.

Att åka utan snus är som att åka på en skida ;)

Snus & hälsa
Grythunden sa:
jeffa sa:
Intressant tråd!

Ok,

Jeffa
Det är bara nåt du inbillar dig för att du vill känna dig duktig för att ha slutat, tror jag. men kan du vara snäll att skriva ner alla fysiska fördelar med att inte snusa är du snäll.
Bättre tandkött, bättre blodcirkulation som i sin tur leder till en massa andra saker. Mindre risk att drabbas av en massa nicotin och tobaksrelatera skudomar o.s.v...

Att snusning inte skulle vara skadligt för hälsan är bara skitsnack...

Snus & hälsa
snus är gott och det är en smaksak..
Snusen fräter på tandköttet, MEN tar bort alla bakterier i munnen och tänderna blir starkare utav snus..

Snus & hälsa
Nikontinet stressar upp din puls & ditt blodtryck hjärtat tvingas till att slå intensivare & blodtrycket går högre.

Du tvingar din kropp till att ständigt leva i stress. Det i vilket fall sliter ut hjärtat,när hjärtklaffarna tvingas att slå fler slag än vad det gör när du inte snusar..

Slutar du snusa minskar du riskerna att drabbas av åldersdiabetes,blodcirkulationen blir bättre (väldigt bra å ha när man ska läka skador & vara ute å åka skiis en hel dag).

Undersökningar visar att impotens är vanligare hos dom snusare än dom som inte gör det, så villo du ha en liten mini Jon Olsson eller Sarah Burke i framtiden så ska du sluta snusa.

Dessutom riskerar du att tappa sexlusten. . .
¨
Det är sant att snus dödar de dåliga bakterierna i munnen, men vad många inte vet är att snuset DÖDAR ALLA,bakterier,med andra ord alltså dom som är bra också, som är där för att hålla dina tänder snygga och fräscha..

Och sist men inte minst, på en snus går det 1 & 1/2 ciggarett. Det är vanligt att snusare får i sig nikotin motsvarande 20-90 starka cigaretter per dag!

SCOTT HÄLSA 4 SHIZZLE ! ;)

Try it and c what happens!

fakta från bla http://www.halsolinjen.nu/slutasnusa/index.htm

Snus & hälsa
jeffa sa:
Grythunden sa:
jeffa sa:
Intressant tråd!

Ok,

Jeffa
Bättre tandkött, bättre blodcirkulation som i sin tur leder till en massa andra saker. Mindre risk att drabbas av en massa nicotin och tobaksrelatera skudomar o.s.v...

Att snusning inte skulle vara skadligt för hälsan är bara skitsnack...
haha...jag är lika jävla lat slapp vare sig med eller utan en snus under läppen :P det är nog personligt haha..

Snus & hälsa
hillson sa:
Nikontinet stressar upp din puls & ditt blodtryck hjärtat tvingas till att slå intensivare & blodtrycket går högre.

Du tvingar din kropp till att ständigt leva i stress. Det i vilket fall sliter ut hjärtat,när hjärtklaffarna tvingas att slå fler slag än vad det gör när du inte snusar..

Slutar du snusa minskar du riskerna att drabbas av åldersdiabetes,blodcirkulationen blir bättre (väldigt bra å ha när man ska läka skador & vara ute å åka skiis en hel dag).

Undersökningar visar att impotens är vanligare hos dom snusare än dom som inte gör det, så villo du ha en liten mini Jon Olsson eller Sarah Burke i framtiden så ska du sluta snusa.

Dessutom riskerar du att tappa sexlusten. . .
¨
Det är sant att snus dödar de dåliga bakterierna i munnen, men vad många inte vet är att snuset DÖDAR ALLA,bakterier,med andra ord alltså dom som är bra också, som är där för att hålla dina tänder snygga och fräscha..

Och sist men inte minst, på en snus går det 1 & 1/2 ciggarett. Det är vanligt att snusare får i sig nikotin motsvarande 20-90 starka cigaretter per dag!

SCOTT HÄLSA 4 SHIZZLE ! ;)

Try it and c what happens!

fakta från bla http://www.halsolinjen.nu/slutasnusa/index.htm
säger hon som själv har snusat i 5 år !

Snus & hälsa
jag säger bara , GROV PORTION <3 det är livet , ps. köpte 4 stockar på kryssning igår :D

Snus & hälsa
snusa är som att hoppa från 18 vånigen röka är som att hoppa från 20 våningen.. så det skiljer ju inte så mycket. men det kostar och det är ju inte gott, fast det är ju lite bättre en att röka för när du röker skadar du dom som står bredvid mer en dig sjäkv!

Snus & hälsa
JBownz sa:
snusa är som att hoppa från 18 vånigen röka är som att hoppa från 20 våningen.. så det skiljer ju inte så mycket. men det kostar och det är ju inte gott, fast det är ju lite bättre en att röka för när du röker skadar du dom som står bredvid mer en dig sjäkv!
Hahaha, okaaaaj?

Snus & hälsa
"Och sist men inte minst, på en snus går det 1 & 1/2 ciggarett. Det är vanligt att snusare får i sig nikotin motsvarande 20-90 starka cigaretter per dag!"

kanske beror lite på hur mycke man snusar också? och hur många cigg drar en rökare i sig per dag då?

sen kan man ju fråga sig om white e bättre än vanligt portionssnus?

Snus & hälsa
SeuWsS sa:
Haha. Påstår du att jag hoppar från 18e våningen sisodär 10 gånger om dagen??

Snus & hälsa
Lee-nus sa:
alla vet att man mår illa om man äter för mycket snus... :)
Men vilken idiot äter snus ? Meningen med snus är att den skall ligga under läppen och inte i magsäcken. Men om man är "nybörjare" på en ny snus och man sväljer salivet så kan man få lite ont i magen men inte farligt.

Jag har själv snusat i 2 år och mår toppen av de :) känner att jag får energi av snus så brukar alltid ha en på lektionerna/prov för att kunna göra bättre från min sida.

Det blir lite billigare med snus för mig eftersom pappa betalar alltid en liten slant men dom 3 stockarna jag har i kylen va en presen av min mamma som kom hem från Sthlm igår.

Senast ändrad:
Snus & hälsa
TT-JONTE sa:
Lee-nus sa:
Men vilken idiot äter snus ? Meningen med snus är att den skall ligga under läppen och inte i magsäcken. Men om man är "nybörjare" på en ny snus och man sväljer salivet så kan man få lite ont i magen men inte farligt.

Jag har själv snusat i 2 år och mår toppen av de :) känner att jag får energi av snus så brukar alltid ha en på lektionerna/prov för att kunna göra bättre från min sida.

Det blir lite billigare med snus för mig eftersom pappa betalar alltid en liten slant men dom 3 stockarna jag har i kylen va en presen av min mamma som kom hem från Sthlm igår.
kom igen mannen, du måste fatta att det var ett skämt :)

Snus & hälsa
TT-JONTE sa:
brukar alltid ha en på lektionerna/prov för att kunna göra bättre från min sida.
Hahahahaa... Du kanske borde tagit en snus innan;

TT-JONTE sa:
Lee-nus sa:

Snus & hälsa
Jag häpnar, är det ämne att diskutera överhuvudtaget 2008? Är tobak farligt? Det är klart det är, men det är väl upp till en själv att avgöra om man vill ta biverkningarna.
Men hur som helst, jag vet att frågan var om hälsa, inte moral, men i alla fall...

Tobak är en av de mest odlade grödorna och även en av de som det används mest bekämpningsmedel till(eftersom det inte är ett livsmedel). Att den största delen av produktionen sen sker i tredje världen med inga eller få restrektioner och orsakar därför stora skador på jord, grundvatten och djurliv.

Odlarna själva utsätter sig för bekämpningmedlen både vid besprutning och skörd. Besprutning sker utan eller med otillräcklig skyddsutrustning och ofta förvaras medlen i hemmen. Påverkan på odlarna och deras familjer är enorm (både indirekt och direkt då barn deltar i odlingen) med inte minst cancer som följd.

Snus & hälsa
TT-JONTE sa:
Lee-nus sa:
.
Själva grejen med snus är att man ska svälja safterna :P om man ska sitta och spotta ut det så ger ju inte snusen nå förutom att den ser riktigt cool ut.

Snus & hälsa
pSundberg sa:
TT-JONTE sa:
Lee-nus sa:
.
Själva grejen med snus är att man ska svälja safterna :P om man ska sitta och spotta ut det så ger ju inte snusen nå förutom att den ser riktigt cool ut.
Det var det larvigaste jag hört. Vitsen med snus är att nikotinet går ut i blodet via blodådrorna i läppen, snus som rinner är bara dåligt snus.

Snus & hälsa
Svirre sa:
pSundberg sa:
TT-JONTE sa:
.
Det var det larvigaste jag hört. Vitsen med snus är att nikotinet går ut i blodet via blodådrorna i läppen, snus som rinner är bara dåligt snus.
Okej.. jag är inte så mycket av en expert så jag vet inte.. Men enligt mig så är dåligtsnus snus som är gammalt och torrt dvs inte rinner. Om den inte rinner så smakar den ju inte nå eller ? det är ju safterna som rinner som gör den goda smaken.

Snödjup

Tillbaka
Topp