Söker jobb!!!

Elin-h

Ny medlem
Söker jobb!!!
Snälla, snälla folk!!
Någon som vet hur jag bäst kan få jobb i franska alperna hemmifrån sverige. Någon kanske kan ge mig ett råd eller två!
Jag jobbar som kock och min önskan i vinter är att få ett jobb i alperna. som ni säkert alla vet så drar det lite i kropp och ben att få slänga sig ut i backen med både skidor o bräda.
HA en go vinter!!!
/Elin

Söker jobb!!!
Tack för inläggen men jag behöver lite mer hjälp!!! Vill helst inte jobba för langley och eftersom jag inte varit i alperna förrut så vet jag ju ingenting. skulle behöva namn mailadress..osv.. Men tack ändå för hjälpen

Söker jobb!!!
Så här gjorde jag och min kompis: Vi gick in på alporternas egna websidor och kollade upp adresser till olika hotell. Sen skrev vi ansökningar på franska och skickade (går nog bra med engelska), vi skickade foton på oss själva också. Nu har vi fått jobb och boende på ett hotell i Val d´Isere. (Vi fick många erbjudanden innan vi valde att ta det).

Söker jobb!!!
<b>glisseur:</b> natives.co.uk har ju mest engelska resebolag och vill att man ska ha NIS (National Insurance Number) för att försäkringar o shit ska gälla.. :(

<b>Elin</b> Har aldrig gjort en säsong i Alperna men efter vad jag både hört o sett är det enklast o bäst att gå runt i byn själv när man e på plats.. :D

Söker jobb!!!
jag skickade bara ut min CV plus ett litet brev till nästan alla hotell i Val D. som tur var fick jag svar från ett hotell. kan nog vara svårt att få jobb som kock om du inte kan bra franska. men något annat jobb ska nog gå bra om du är villig att jobba hårt.

Tillbaka
Topp