Sommar aktivitet

MrHolm

Ny medlem
Sommar aktivitet
Tjena...
Nu när vintren är slut så har jag börjat jaga efter något att göra under sommarhalvåret..
Är det någon som har ngt bra tips, efter att ha sett inlägg och andra som hållt på med bla freeboard, longboard, bmx, flatland och skateboard så har man fått lite svårt att vällja.. är snowboard åkare och lägger mycket tid och pengar på det men har inte råd att åka bort under sommaren så hjälp uppskattas.. Vilken av de ovanstående sporterna tycker ni att ja ska börja med och hur mycket kostar det som en början?

Sommar aktivitet
Har inte riktigt pengarna för en studsmatta.. men hur mycket kostar en bmx som man kan utvecklas med? behöver ju som sagt inte det versta, bara ngt att lära mig med och något som funkar även efter det att ja har lärt mig att åka..

Sommar aktivitet
vet inte hur mycket en kostar, men ja vet att det e för mycket för något som ja inte tycker e så roligt..å gillar inte riktigt å köra mtb, inte riktigt min grejj.. men en såndär flatland (verkar vara roligare änn att köra omkring i ramper etc..) borde väll kosta lika mycket som en bmx, eller?

Sommar aktivitet
en "bra" flatland bmx kostar mkt! men de går att köra flatland med vilken cykel som helst, iaf i början ! dra till närmaste sportaffär å kolla in va de har att erbjuda för cyklar, ta helst en ganska "liten" cykel, alltså kort toptube, eftersom flatlandbmxar ska vara rätt små och så!
kör flatland själv å de är riktigt roligt :D

Sommar aktivitet
jadu de biligaste altenativen är väl skateboard och studsmatta.. man kan faktiskt få en studsmatta för 1 300! sen om man ska köpa en komplett skate så kostar det väl minst 1000.. om man ska nått halv vettigt alltså!

Sommar aktivitet
Förstår inte riktigt hur ni kan tycka att studsmatta är så roligt..? Inte riktigt ngn action eller har jag fel? Gavva, menar d att man kan annväda vilken cykel som helst för att snurra omkring med? min cykel pallar inte riktigt trycket när man står där och ballanserar på framhjulet.. men, har funderat ganska mycket på en såndär Freeboard, funderar på att beställa en från staterna eftersom att dom inte verkar gå att få tag på här i sverige.. Skulle vara roligt att höra om någon hade testat en..

Sommar aktivitet
Freeboard är nog det som är mest likt snowboard men du behöver backar så det sjunger om det och det är fan ingen penga snål sport behöver fan nya hjul stup i kvarten.. Longboard är min favorit, skate och wake är också jävligt kul..

om man ser det i ett penga perspektiv så är nog skate bäst för det är billigast.. Och det jag tycker om bmx är att ingen gillar cyklister ;)

kollade in att du bodde i stockholm fan det finns ju skit mycket shit du kan göra ju frysen,poolerna,högdalen för att bomba med bräda.. märlaren/östersjön the limit is the sky!

Sommar aktivitet
Men d jeppan, om man inte slidar med brädan så borde väll hjulen slitas ut lika mycket som dom gör på en longbord eller har jag fel? skate kan ja bara skippa, verkligen inte skappt för den sporten alltså, å sen det där med wake, då behöver man ju en båt, har kompisar som har det men man kan ju inte hänga med ngn polare till deras land hela sommaren..

Det får nog bli en sånndär freeboard eftersom att ja e helt besatt av snowboard, och om pengarna räcker så kanske en bmx eller något sådant.. tack för hjälpen alla iaf..

Sommar aktivitet
ja du kan ha vilken cykel som helst (fast kanske inte till de mest avancerade tricken) men jag körde de första året med en gammal gtcykel, och det funkade riktigt bra att lära sig basicstricken med iaf, har nu skaffat mig en riktig flatlandcykel, men det går bra med vilken cykel som helst =)

Sommar aktivitet
Saken är med Freeboard är att det är mening att "slida" med dom.. där av hjulen och för du skall göra Carving svängar.. Det är ju inte likt snowboard men det är det närmaste du kan komma som finns på marknaden idag.

Sommar aktivitet

börja med skateboard :) det är inte dyrt.. fast då är det en fördel om det finns någon ramp eller park i närheten.

Sommar aktivitet
Köp en skateboard eller en longboard, jag själv kör båda och tycker det är jätte roligt. Enda nackdelen är väll att longboarden är lite dyrare men den är absolut värt de!!!
Lite cash får man ju offra ; P

Sommar aktivitet
Windsurfing - härlig sport, dock relativt dyrt att köpa utrustning till.
Wakeboard - Grymt kul och verkligen snowboardlikt, har du en polare med en båt? Köp en bräda ihop och ha kul hela sommaren!

Skateboard och övriga board-sporter på land har jag inte testat på, då det tar på tok för lång tid att lära sig / bli bra på.

Sommar aktivitet
herring det var en fråga och det spelar väll ingen roll hur jag eller skantz stavar det? du och alla andra förstår ju tydligen vad jag menar och det är inte riktigt det viktigaste felet som finns om jag kan stava ett ord rätt så jag tycker att du ska ta och koncentrera dig på saker som spelar lite större roll..

Sommar aktivitet
Ja tar det chill.. egentligen för cill om nu det är möjligt, men det tror jag inte,.,. men om det är det så är det det jag gör..

Sommar aktivitet
BMX och studsmatta e kul. men det som slår allt annat är vindsurfing. otrolig härlig känsla att åka fram på vattnet hängandes i segel =)

Sommar aktivitet
trasha sönder en gammal skitcykel så att inget e kvar utom ramen,styre framgaffel o sadel o sen tejparu på ala vassa stellen och ha på skumgummi på frammgaffeln och i bak:D skitkul o hoppa på studsmatta me

Tillbaka
Topp