sommarförvaring, valla

Pillard

Aktiv medlem
sommarförvaring, valla
Tjena!

Jag tänkte snart valla upp mna skidor inför sommarförvaringen för att undvika torkade belag. En tanke jag då har fått rör hur bra stålkanterna kommer må av att jag öser på massa valla utan att sickla av den? Bör man se till att få bort all valla från stålkanterna för att undvika rost? Jag är allt annat än naturvetare så jag har ärligt talat inte ens en aning om ifall valla kan orsaka rost...

Dessutom undrar jag hur ni, mer erfarna än jag, ser på att valla upp även helt nya skidor inför förvaring? JAg har precis köpt nya skidor på vilka det inte kommer åkas förrän nästa säsong. Finnsdet då nån anledning att börja valla upp dem redan nu för sommarförvaring?

sommarförvaring, valla
Valla gör inte att kanterna rostar...tvärtom. ANg dina nya skidor tar de ej skada med mer valla under sommarförvaringen.

sommarförvaring, valla
Gött, det är väl för sånt här vi har forumet. En person klurar på nånting och nån annan svarar direkt. Tack för hjälpen

sommarförvaring, valla
Valla på bara!
För att enbart skydda stålkanterna från rost, exempelvis mellan skidresorna, kan man bara kleta på lite arméns hudsalva...

Tillbaka
Topp